فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

یک کارشناس تغذیه گفت: انار کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد.
به گزارش نامه نیوز ، لیلا رضازاده با معرفی انار به عنوان یک میوه مفید پاییزی، افزود: این میوه مانند بسیاری از میوه‌ها سرشار از پتاسیم، منیزیم و فیبر است که برای ترمیم زخم، بهبود دید، سلامت پوست و ... موثر است.

وی با بیان اینکه آنتی اکسیدان موجود در انار بیشتر از سایر میوه‌ها‌ست، خاطرنشان کرد: همین امر باعث می‌شود انار یک میوه ضد سرطان و ضد بیماری‌های قلبی و عروقی باشد.

این کارشناس تغذیه معتقد است: آنتی اکسیدان موجود در انار می‌تواند از بدن در برابر آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی محفاظت کند و در پیشگیری از پیری زودرس پوست موثر باشد.

رضازاده تاکید کرد: انار در کاهش کلسترول بد خون (LDL) نیز مفید است.

وی با بیان اینکه انار برای هیچ گروهی منع مصرف ندارد، تصریح کرد: حتی افراد مبتلا به دیابت هم می‌توانند انار بخورند.

رضازاده توصیه کرد: افراد انار را همراه با گلاب یا گل پر استفاده کنند، زیرا از نفخ آن می‌کاهد.

این کارشناس تغذیه در پایان توصیه کرد: افراد در فصل پاییز به مصرف یک نوع میوه اکتفا نکنند و از همه انواع میوه‌های موجود در این فصل استفاده کنند.
منبع: ایسنا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.