فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاري موج - شهردار منطقه 21 در سومين جلسه کميته زيست محيطي اين منطقه از اجراي طرح جهادي توسعه فضاي سبز در غربي ترين نقطه پايتخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 21، در اين جلسه که با حضور مديران ارشد شهرداري منطقه 21 ، رئيس کميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران و دبيران شوراياري 17 محله اين منطقه در سالن جلسات مديريت بحران منطقه 21 برگزار شد، دکتر مصطفي سليمي شهردار منطقه 21 با اشاره به موقعيت و ويژگيهاي اين منطقه گفت: منطقه 21 به لحاظ موقعيت جغرافيايي و کاربري هاي آن در بين مناطق 22 گانه شهرداري تهران در موقعيت بسيار ويژه اي قرار دارد. 30 درصد بافت اين منطقه صرفا صنعتي است، 30 درصد ديگر آن نظامي و ما بقي مسکوني و خدماتي اختصاص دارد.
وي افزود: وجود صنايع بزرگ توليدي کشور در اين منطقه چالش هاي فراواني را براي شهروندان به وجود آورده است. حضور صنايع در ميان بافت مسکوني، نظامي و خدماتي از يک سو تهديد و از سوي ديگر فرصت به شمار مي آيد، آنچه در اين منطقه حائز اهميت است آن است که بايد برنامه ريزي هاي مدون و کاربردي تهديدات به فرصت تبديل شود.
سليمي در ادامه مشکلات زيست محيطي از جمله پساب صنايع، آلودگي هاي هوايي، پسماندهاي خشک و ... حاصل از وجود صنايع را يکي از مهمترين چالشهاي اين منطقه برشمرد و گفت: فعاليت صنايع بزرگ توليدي به ويژه خودرو سازي، دارويي، مواد غذايي و چاپخانه اي مشکلات زيست محيطي بسياري براي محله هاي همجوار با آنها به وجود آورده است. معضلاتي را که اگر به موقع به آن توجه نشود سلامتي شهروندان اين منطقه را بيش از پيش به خطر خواهد انداخت. اين موضوع يک واقعيت انکار ناپذير است که بايد مورد توجه همه دستگاه هاي ذيربط قرار بگيرد.
شهردار منطقه 21 تشکيل کميته زيست محيطي در منطقه 21 را راه حلي مناسب براي شناسايي مشکلات زيست محيطي منطقه عنوان کرد.
سليمي تعامل مديران صنايع با مديريت شهري در اين منطقه را در اجراي طرح هاي زيست محيطي مثبت ارزيابي کرد و اجراي طرح جهادي توسعه فضاي سبز در اين منطقه را يکي از اقدامات موثر در مديريت شهري منطقه 21 عنوان کرد و افزود: مناطق 21 و 22 به عنوان ريه هاي شهر تهران به حساب مي آيند به همين منظور با اجراي طرح جهادي و کاشت انواع درختان به ويژه در جاده مخصوص توسعه فضاي سبز را در دستور کار خود قرار داده است. اميد ما آن است که در سال هاي آتي سرانه فضاي سبز با توجه به اقدامات صورت گرفته به طور چشمگيري افزايش يافته، شهر و شهروند از نتايج مثبت آن برخوردار شوند.
سليمي خاطر نشان کرد: اجراي پروژه هاي مهمي همچون جمع آوري آبهاي سطحي، توسعه آموزشهاي شهروندي با رويکرد مسائل زيست محيطي در بين شهروندان و به ويژه دانش آموزان از جمله اقدامات موثر اين شهرداري براي ارتقاي سطح آموزش شهروندان براي حل يکي از مهمترين مشکلات شهر است.
پيشنهاد احداث بوستان 6000 هکتاري به نام "دانش و طبيعت" در منطقه 21
در ادامه اين جلسه خانم دکتر ابتکار رئيس کميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران با تقدير از تشکيل کميته زيست محيطي در منطقه 21 گفت: تشکيل اين کميته اقدام ارزنده اي است که اين منطقه در بين مناطق 22 گانه شهر تهران اقدام به آن کرده است. اين منطقه با تشکيل اين کميته نشان داد که توجه ويژه اي به يکي از مهمترين معضلات شهر تهران که همان مسائل زيست محيطي است توجه ويژه اي داشته و هم راستا با فعاليتهاي اين کميته که بسيار هم اثر بخش بوده اقدامات عمراني مهمي از جمله جمع آوري آبهاي سطحي، توسعه فضاي سبز و ترغيب صنايع به احداث تصفيه خانه انجام داده است.
اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه پيشنهاد احداث پارک 6000 هکتاري به نام دانش و طبيعت با رويکرد توجه به مسائل زيست محيطي را ارائه کرد که مورد استقبال شهردار منطقه 21 قرار گرفت . در اين جلسه هم نمايندگان سازمانهاي اجرايي مرتبط با مسائل زيست محيطي و دبيران شوراي محلات 17 گانه به برخي از مشکلات محيطي محلات خود اشاره کردند.
بر اساس اين گزارش در حاشيه اين جلسه دکتر ابتکار و مديران ارشد شهرداري منطقه 21 از پروژه هاي جمع آوري آبهاي سطحي، پروژه لتمان کن، درختکاري حاشيه جاده مخصوص، تقاطع غير همسطح ايران خودرو، کاروانسرا سنگي و مجموعه ورزشي شهرک دانشگاه بازديد کردند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.