فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: حفظ سلامت و فعالیت بیولوژیکی خاک و در نهایت فراهم شدن محیطی مناسب برای رشد گیاه با مدیریت خاک امکانپذیر خواهد بود.
ایرانی فام در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریزافزود: کشاورزی مبتنی  بر انجام شخم زیاد، تخریب تدریجی خاک، افزایش خطر فرسایش و فشردگی خاک را در پی دارد.

وی تصریح کرد: ایجاد حالت غرقابی به دلیل تردد ماشین آلات در مزرعه قابل پیش بینی است. ایرانی فام ادامه داد: کارشناسان، شخم زدن را از نظر کنترل علف های هرز برای کشاورزان مفید عنوان نموده اند.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره ای به خاک ورزی حفاظتی  یادآور شد: خاک ورزی حفاظتی به عنوان روشی تعریف می شود که در آن پسماندهای گیاهی در سطح یا نزدیک سطح خاک نگهداری می شوند.

وی اظهار داشت: این فرآیند منجر به کنترل فرسایش و حفظ رطوبت خاک می شود.

ایرانی فام  ضمن متذکر شدن حفظ بقایا گیاهی در خاک ورزی حفاظتی تاکید کرد: به عنوان یک تعریف کلی در خاک ورزی حفاظتی باید حداقل 30 درصد بقایای گیاهی در سطح خاک باقی بماند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.