فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

تهران- ایرنا- دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: هدف از برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی، شکوفایی صنعت گیاهان دارویی و نشان دادن ظرفیت و سرمایه های کشور در طب سنتی است.



به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دکتر محمدحسن عصاره در نشست مشترک با شرکت های پیشرو در صنایع گیاهان دارویی در دانشگاه شهید بهشتی افزود: امروز در صنعت گیاهان دارویی کشور پیشرفت های چشمگیری در زمینه های مختلف به وجود آمده است و در ایران نیز این تغییرات به دلیل تنوع گیاهان دارویی و منابع طبیعی، پتانسیل خوبی برای کشور محسوب می شود.

وی بیان کرد: با برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی در دوره های آتی در سطوح بین المللی با هدف شناساندن توانمندیهای موجود در صنعت گیاهان دارویی می‏توان ظرفیت ها و سرمایه های ایرانی در زمینه طب سنتی را به دنیا معرفی کرد.



** نگاه مناسب به گیاهان دارویی ایران

دکتر ' محمود خدادوست ' معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی بستری مناسب برای معرفی و احیای میراث فرهنگ و تمدن ایرانی است و می توان با استفاده از تکنولوژی روز و رویکردی آکادمیک، این میراث را به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: ظرفیت ایران در طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی زمینه ساز مناسبی برای جهانی شدن و شناساندن ایران به دنیا است و طب نوین به دلیل ریشه گرفتن از منابع طب سنتی ایران از جمله کتاب قانون اعتماد ویژه ای در بکارگیری صحیح از این علم دارند.

در ابتدای نشست مهندس' علی ابراهیمی ' مجری جشنواره و مشاور ستاد طی گزارشی به تشریح اهداف و اقدامات ستاد در خصوص برگزاری این رویداد مهم پرداخته و اعمال مدیریت صحیح و بکارگیری دانش روز، استفاده از فناوری‏های نوین، توسعه متوازن زنجیره علم تا ثروت را مورد تاکید فراردادند.

وی همچنین کارآفرینی و ایجاد فرصت های جدید شغلی و برنامه ریزی برای مشارکت در ارتقای سهم ایران در بازارهای جهانی از طریق تقویت بنیان اقتصادی و تجارت شرکت های دانش بنیان را مورد تاکید قرار داده و از مدیران عامل شرکت‏های برگزیده گیاهان دارویی درخواست تعامل و همکاری بیشتری نمودند.

در پایان مدیران مدعو شرکت های پیشرو به بیان نظرات و دیدگاه های خود در جهت تحقق اهداف جشنواره پرداختند.

دومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی ایران با حضور بیش از 400 شرکت خصوصی و موسسات پژوهشی شامل صنعتگران پیشرو و کارآفرینان و پژوهشگران این حوزه، از تاریخ 7 الی 10 مهرماه در مصلی تهران برگزار خواهد شد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.