فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

برداشت گياه دارويي وصنعتي گلرنگ از مزارع چهارمحال و بختياري آغاز شد.

 

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران شهرکرد گفت : گلرنگ گياهي با خواص دارويي و صنعتي بسيار و مشابه به زعفران است كه امسال در 145 هكتار از زمين هاي كشاورزي شهرستانهاي شهركرد ، كوهرنگ و لردگان كشت شد

مسعود ميرزايي با بيان اينكه پارسال سطح زير كشت گلرنگ 15 هكتار بوده است ،گفت : پيش بيني مي شود امسال 450 کيلوگرم گلرنگ از مزارع اين استان برداشت شود.

مسعود ميرزايي گفت : روغن گلرنگ در طباخي ، تهيه صابون ، رنگ و مواد پوشاننده مشابه مصرف مي شود.

وي گفت : كنجاله گلرنگ حدود23 درصد پروتئين و 35 درصد فيبر دارد و بعنوان نيمه مكمل پروتئين در تغذيه دام و طيور مورد استفاده قرار مي گيرد و كشت اين گياه جايگزين گندم و جو ديم شده و نقش موثري در کنترل آفت سن دارد.

گلرنگ گياهي به دليل مقاومت نسبي به خشكي سرما شوري و نياز اندك كود در كشورهاي مختلف جهان كشت مي شود گلرنگ كاربرد و فرآورده هاي مختلفي دارد از جمله برگهاي گلرنگ براي جلوگيري از سقط جنين و عدم باروري زنان در افغانستان و هندوستان به كار مي رود. در چين چاي علفي از غنچه هاي گل گلرنگ تهيه مي شود. تمام قسمتهاي گياه به وسيله عطاران هندوستان براي درمان انواع مختلف بيماري و به عنوان تقويت كننده نيروي جنيني به كار مي رود .

بررسي هاي باليني و آزمايشگاهي نشان مي دهد بسياري از بيماري هاي قلبي و عروقي و تومورهاي ناشي از ضربه مي تواند به وسيله داروهاي حاصل از گلرنگ كنترل شود همچنين قادر است از لخته شدن خون جلوگيري كند و به فشارخون و ضربان قلب نظم دهد . تجويز گلرنگ براي درمان رماتيسم مفصلي بسيار مفيد است و به همراه ساير گياهان علفي براي درمان بيماريهاي تنفسي نظير سياه سرفه و برنشيت مزمن كاربرد دارد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.