فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

شریعت نژاد گفت: افزایش قیمت نهاده‌ها مهم‌ترین موضوع در کاهش کیفیت عسل نسبت به گذشته است چون افزایش قیمت نهاد‌ها متناسب با افزایش تولید کشاورزی نیست.
شمس الله شریعت نژاد عضو کمیسون کشاوزی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،درباره علل تولید عسل‌های نامرغوب درکشور گفت: عسل محصولی است که مردم هنگام خرید شناخت به کیفیت آن چندان آگاهی ندارند بعضی خریداران فوت وفن شناخت کیفیت عسل خوب را نمی‌دانند و سوء استفاده عده‌ای از تولید کنندگان سود جو نیز به گسترش این مساله دامن می‌زند.


شریعت نژاد درادامه افزود: مراتع‌ها بهترین نقطه پرورش گل و گیاه برای تولید عسل‌های مرغوب است که بی‌‌توجهی به این پرورش چنین گیاهانی از عواملی برای کاهش کیفیت عسل‌ها نسبت به گذشته است.


این موضوع استفاده از شکر و دیگر فرآورده‌ها به صورت مصنوعی است که در افت کیفیت تاثیر به سزایی داشت، و عده‌ای از تولید کنندگان به این مساله توجه  زیادی نمی‌کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره افزایش قیمت‌ نهاده‌ها وتاثیر آن در کیفیت عسل گفت: افزایش قیمت نهاده‌ها مهم‌ترین موضوع دخیل در این امر است.

افزایش قیمت نهاده‌ها متناسب با افزایش تولید کشاورزان نیست که این مساله همه فرآیند‌های ما را دچار مشکل کرد که متاسفانه ما در بخش حمایت از تولید چندان موفق عمل نکردیم و با ادامه این وضع امکان تعطیلی در خیلی از بخش‌ها وجود دارد.


شریعت نژاد، در خصوص حمایت‌های کافی در تولید عسل گفت: کشور ما با وجود اینکه به لحاظ اقلیمی و پوشش گیاهی تنوع زیادی دارد ولی ما استفاده‌های کافی از آن نمی‌بریم علاوه بر اینکه تولید عسل یک عمل کاملا به صرفه و اقتصادی است.

وی گفت:ناتوانی و ضعف مدیریت و نداشتن همکاری لازم با بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات مهم ترین دلایل کم توجهی به این حوزه است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.