فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان ،  حسین خیراندیش در همایش طب سنتی، گیاهان دارویی و تغذیه سالم که به مناسب روز همدان و تولد ابوعلی سینا برگزار شد، با اشاره به اینکه جامعه را باید به سمت جامعه بوعلی سینا سوق داد، اظهار کرد: انسان برآمده از چهار طیف صفرا، دم، بلغم و سوداست که بعد طبیعی هر انسانی را تشکیل می‌دهد.

وی به بعد دیگری از انسان که از روح خدا دمیده شده نام برد و گفت: انسان نیازمند صفرا، بلغم، سودا، دم و روح الهی است که در این صورت غذای بدن را تشکیل می‌دهند.

استاد طب سنتی با اشاره به این موضوع که طب سنتی و ایرانی کاری به غذای آسمانی و روح ندارد تصریح کرد: انسان برای تغذیه معنوی همانند غذای خوراکی نیاز به عاداتی دارد که باید رعایت شود.

وی با بیان این مهم که برای غذای معنوی تطهیر کامل نیاز است، بیان کرد: اگر غذای معنوی و غذای مادی با هم درآمیخته شود باعث تنی قوی با استعداد و جذب بالای مادی و معنوی است.

خیراندیش گفت: زیبایی تفکر در صورتی حاصل می‌شود که غذای متناسب با بدن غذایی حلال باشد و در این صورت تعادل تن ایجاد شده که باعث قوی شدن بدن می‌شود، ضمن اینکه تعادل غذا در تن سبب استحکام تن شده و غذای آسمانی غذای جاودان  ماندگار می‌شود.

استاد طب سنتی با بیان اینکه چای یک نوشیدنی سودا زاست که در صورتی که بیشتر از 8 دقیقه جوشیده شود سم قوی است اظهار کرد: بدن خود را با این ناسازگاری‌ها سازگار می‎کند و در طولانی مدت اثر خود را می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه اصل دیگر تغذیه سازگاری تن انسان با یک غذای است و این ماده را باید به مرور تدریجی از بدن پس گرفت تصریح کرد: عادت منطقه ای و عادت موردی با هر غذا بسیار مورد توجه است و باید به نوع این عادات توجه ویژه‌ای شود.

انگور، خرما، زیتون و انجیر بهترین غذا برای بدن انسان

خیراندیش با بیان این مهم که غذا باید متناسب با سن، جنس، فسخ، مزاج و حال باشد و طبق این تناسب‌ها هر کسی استفاده کند اذعان کرد: انگور معادل شیر مادر است و برای خورد و کلان بهترین غذا برای هر فردی است.

وی عنوان کرد: بعد از انگور خرما بهترین محصول است که دارای ارزش غذایی بالایی دارد و سه عدد خرما انرژی 24 ساعت را تأمین می‌کند.

استاد طب سنتی بعد از خرما زیتون و انجیر را بهترین ماده غذایی برشمرد و گفت: این مواد غذاهای مادی و معنوی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار کرد: طب سنتی یک میراث فرهنگی و ماندگار است که در کشور ما بذرهای نوپا خود را بعد از قرن‌ها پنهای کاشته است.

سروش مقدم از راه‌اندازی کمیته گردشگری سلامت خبر داد و افزود: طب سنتی کی از بعدهای مهم کمیته گردشگری است که در کشور ما مورد رقابت پزشکان قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: طب سنتی یک میراث فرهنگی است که باید در کشور احیا شود در صورتی که بیماری‌های بسیاری کشور را فراگرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تأکید کرد: وجود بیماری‌های گوناگون ناشی از عدم رعایت اصول تغذیه‌ای است.

وی از سردی مزاج رواج یافته در کشور خبر داد و افزود: این مهم ناشی از عدم آشنایی با مزاج‌های مختلف است و استان همدان با وجود بوعلی سینا دارای ظرفیت بسیار خوبی است که باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.