فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

دکتر مهرداد ویس‎کرمی با اشاره به اینکه بین 60 تا 70 درصد بدن انسان را آب تشکیل می‎دهد، افزود: در روزهای گرم و آفتابی سال، هنگام انجام فعالیت‎های سخت، ورزش کردن و در کل آب نخوردن به اندازه کافی سبب از دست دادن درصدی از آب بدنتان خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه عامل سن در کاهش یا افزایش آب بدن مؤثر است، گفت: با افزایش سن، احساس تشنگی نیز کمتر می‎شود بنابراین احتمال کم‎آبی بدن بیشتر می‎شود؛ بهتر است یک بطری آب همواره همراه داشته باشید.

ویس‎کرمی با بیان اینکه یکی از کارکردهای آب در بدن، دفع مواد زاید بدن است، افزود: البته این کمبود آب در طول شبانه‎روز باید جبران شود.

این پزشک عمومی گفت: نباید کم‎آبی بدن در طول روز را به یک باره جبران کرد چراکه این اقدام سبب دفع یکی دو ساعته شده و در نهایت باز آب بدنمان از دست خواهد رفت اگر در طول روز میوه و سبزی نخورید، بدن دچار کم‎آبی خواهد شد و برای رفع کم‎آبی بدن نیاز است که هدفمند و به صورت تدریجی بخوریم؛ خوردن شربت، میوه، سبزی و... آب بدن را تأمین می‎کند.

وی اثرات کم‎آبی در بدن را برشمرد و افزود: به هم خوردن تعادل املاح بدن، مشکل شدن عمل دفع سموم اضافی بدن مانند اوره، کارکرد ناصحیح بدن، کاهش رطوبت و... از عمده پیامدهای کاهش آب بدن به شمار می‎روند.

این پزشک عمومی گفت: شغل و فعالیت افراد در بالا و پایین بودن آب بدن بسیار مؤثر است، بعضی از شغل‎ها نیاز به میزان آب بیشتری داشته و فرد باید به فکر تنظیم آب بدن خود باشد.

ویس‎کرمی افزود: میوه‎های تازه و آب‎دار، سبزیجات دارای برگ‎های پهن و سوپ‎های آبکی برای جبران کم‎آبی بدن سودمند هستند.

(ایسنا)

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.