فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان همدان درباره تاثير ريزگردها بر روي باغات ميوه و محصولات كشاورزي، گفت: تا به امروز تاثير جدي و قابل توجهي در اين زمينه مشاهده نشده است.

"حجت اله شهبازي" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه همدان، اظهار كرد: اگر در زمان گرده افشاني، پديده انتشار ريزگردها رخ دهد ممكن است تا حدودي عمل تلقيح را مختل كند.

وي ادامه داد: اگر به صورت مستمر و چندين روز اين پديده ادامه داشته باشد و باعث ايجاد لايه‌اي بر روي برگ شود، كاهش عمل فتوسنتز گياه را در پی دارد و آن طور كه بايد نمي‌تواند كارش را انجام دهد.

شهبازي همچنين درباره تاثير ريزگردها بر روي محصولات گلخانه‌اي، بيان كرد: اين پديده در گلخانه‌ها به علت استفاده از توري‌ها براي دريچه‌هاي موجود در گلخانه، تاثير خاصي ندارد مگر اينكه اين توري‌ها وجود نداشته باشد.

مدير باغباني سازمان جهادكشاورزي استان همدان اضافه كرد: تا به امروز مشكل حادي در اين زمينه مشاهده نشده است چراكه ريزگردها در عملكرد تاثير جدي ندارد. وجود اين ريزگردها تنها ممكن است باعث كاهش،‌ تغيير يا اختلال در عمل فتوسنتز گياه شود چراكه اين پديده به مانند حايل عمل مي‌كند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.