فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  


 در یک مطالعه جدید محققان در صدد هستند تا میزان آلودگی هوای شهری که توسط درختان از بین می رود را اندازه گیری کنند. برای این منظور آنها 4 سطح از آلاینده ها یعنی دی اکسید نیتروژن، ازن، دی اکسید گوگرد و ذرات معلق کمتر از 5 / 2 میکرون قطر (PM2.5) را اندازه گیری کردند. آنها این آلاینده ها را در طیف وسیعی از سطح مناطق اندازه گیری کرده و سپس بر اساس داده های تراکم درختان از شبیه سازی کامپیوتری استفاده کرده تا اثر درختان را بر روی این آلاینده ها برآورد نمایند. این شبیه سازی مواردی از قبیل سطح کل برگ، جریان ساعتی جذب آلاینده ها به داخل و یا خارج از برگ، تاثیرات حذف آلاینده ها بر روی غلظت آلودگی و در نهایت تاثیراتی که این تغییرات آلودگی بر روی سلامت انسان می گذارند را در نظر گرفته است.

درختان اینگونه زندگی ما را نجات می دهنددرختان اینگونه زندگی ما را نجات می دهند

این شبیه سازی نشان داد که حذف آلودگی از طریق درختان برابر با بهبود کیفیت هوا در حدود یک درصد می باشد. شاید در ابتدا این موضوع خیلی زیاد اهمیت نداشته باشد اما زمانیکه شما توجه کنید که ذرات PM2.5 در آمریکا با حدود 130 هزار مرگ در سال و ازن با 4700 مرگ در سال در ارتباط هستند، موضوع قابل توجه به نظر می رسد.

در حقیقت محققان ارزیابی کرده اند که درختان چیزی در حدود 850 موجود زنده را در سال محافظت کرده و از بروز 670 هزار مورد از علائم حاد تنفسی جلوگیری می کنند. بعد از این است که میتوان پیشرفت در سلامتی واقعی را انتظار داشت اما تنها مشکل این است که این اثرات قابل توجه قابل اندازه گیری نیست. برآورد محققان این است تاثیرات درختان از قبیل جلوگیری از مرگ و میر و مشکلات تنفسی به تنهایی باعث صرفه جویی هزینه ای در حدود 7 میلیارد دلار در سال در آمریکا می شود. که البته این صرفه جویی در مناطق شهری نسبت به روستایی بیشتر است.

درختان تمام این آلاینده ها را از طریق نفوذ ذرات و گازها به درون برگ های خود، جذب آنها در لایه آب و تبدیل آنها به اسید خنثی می کنند.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.