فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

هويج سرشار از بسياري خواص بوده که براي رفع يبوست، کم خوني و بيماري‌هاي گوارشي بسيار مفيد است.
به گزارش خبرگزاري آريا،وحيد عرفاني، متخصص تعذيه به خواص هويج اشاره کرد و گفت: هويج اگر چه نوعي سبزي محسوب مي‌شود اما از لحاظ خواص تا حدودي شبيه پرتقال است و مي‌توان آن را به جاي ميوه مصرف کرد.
وي افزود: معمولا هويج شامل دو نوع زردک و خود هويج معمولي است که ميزان قند و آهن اين دو با هم متفاوت است و توصيه مي‌کنيم افراد هويج را به صورت خام مصرف کنند.
اين متخصص تعذيه با اشاره به اينکه انجماد و پخته شدن هويج تنها مقدار کمي از ارزش غذايي آن کم مي‌کند افزود: برخي کودکان تمايل چنداني به خوردن هويج ندارند که مي‌توان آن را به صورت رنده شده روي سالاد داخل سوپ و حتي تکه‌هاي هويج را در کنار گوشت و مرغ صرف کرد.
عرفاني گفت: هويج تقريبا انواع ويتامين‌هاي ضروري از جمله ويتامين آ، ب، ث، اي و دي و مواد معدني مانند آهن، کلسيم، منيزيم، فسفر، مس، پتاسيم و سديم است که نه تنها دستگاه ايمني بدن را تقويت مي‌کند بلکه در کاهش کلسترول خون و بهبود عملکرد دستگاه گوارش به دليل فيبري که دارد موثر است.

هويج
وي به اين نکته اشاره کرد که هويج در افرادي که ناراحتي‌هاي روده‌اي دارند توصيه مي‌شود چرا که باکتري‌هاي بيماري‌زاي روده را از بين مي‌برد و به نوعي ضد عفوني کننده روده‌ها و التيام دهنده زخم روده است و خانواده‌هايي که کودک آنها دچار بيماري‌هاي انگلي هستند با اضافه کردن هويج به وعده غذايي کودک تا حد زيادي به رفع آن کمک مي‌کند.
عرفاني همچنين به افرادي که دچار کم خوني هستند توصيه کرد: به دليل آهن فراواني که در اين سبزي وجود دارد از آب هويج يا هويج خام بسيار مصرف کنند.
وي در پاسخ به اينکه برخي به دليل مشکل بينايي خوردن هويج را در دستور غذايي قرار مي‌دهند چقدر تاثير دارد گفت: ويتامين آ موجود در هويج قدرت بينايي را تقويت مي‌کند و همچنين اين سبزي از بروز بيماري‌هاي شب کوري جلوگيري کرده و ديد چشم را بهبود مي‌بخشد و در بسياري موارد از بروز آب مرواريد جلوگيري مي‌کند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.