فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

خبرگزاري آريا-دانه‌هاي خاکشير حاوي فلاونوئيد، ايزورامنتين، روغن‌هاي چرب حاوي اسيد لينوليک و اسيد اولئيک، اسيد اوريک، اسيد پالمتيک، اسيد استئاريک است.

به گزارش خبرگزاري آريا ،برگ‌هاي اين گياه سرشار از پروتئين، ويتامين C، بتاکاروتن (ويتامين A)، و مواد معدني است.
در يونان باستان، تخم خاکشير براي درمان عفونت گلو، تب، سرفه، آسم و گرفتگي صدا استفاده مي‌شده است. جوشانده‌هاي دانه‌ي خاکشير براي جلوگيري از مرض آبله و سرخک و در مصارف خارجي براي کاهش درد به شکل مرهم بکار مي‌رفته است.
دمنوش برگ آن باعث کاهش اثرات گلودرد مي‌شود. دانه‌هاي آن خاصيت خلط‌آور دارند. مهمترين کاربرد آن بصورت دم‌کرده براي درمان آسم است. از تخم خاکشير براي درمان درد سياتيک نيز استفاده مي‌شود.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.