فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خانه فرهنگ ميثاق برگزار مي كند
تور بازديد از «باغ گياه شناسي»
جام جم آنلاين: خانه فرهنگ میثاق از مراکز وابسته به مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5، به منظور ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان در بهار طبیعت، برنامه تهران گردی و گردشگری را در قالب اردوهای مختلف برگزار می کند.

  به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از روبط عمومی فرهنگسرای فردوس، خانه فرهنگ میثاق در جدیدترین اردوی برنامه «هوای تازه» بازدید از «باغ گیاه شناسی» تهران را پنج شنبه چهارم خرداد برگزار می کند.

در برنامه تهران گردی «هوای تازه» سعی شده از اماکن و مناظر طبیعی اطراف و حاشیه تهران که کمتر مورد توجه عموم قرار دارد بازدید شود تا ضمن ایجاد تنوع، مکان هایی که کمتر شناخته شده اند به مخاطبان معرفی شود.

باغ گیاه شناسی ملی ایران در سال 1347 با مساحتی حدود 145هكتار در اراضی چیتگر واقع در حاشیه اتوبان تهران-كرج (پیکانشهر) احداث گردید.

این باغ که یکی از بزرگترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان محسوب می شود، آب و هوایی نیمه خشك برای گیاهان ایجاد کرده و میزان بارندگی متوسط در آن سالیانه آن حدود 240 میلی متر است.

هدف از احداث باغ گیاه شناسی، ایجاد مجموعه ای از گیاهان بومی و غیر بومی در فضای باز یا در گلخانه ها است.

باغ گیاه شناسی نقش مهمی در زمینه تحقیقات علوم گیاهی و باغبانی، آموزش عمومی و آشنا ساختن مردم با اهمیت و تنوع گیاهان و لزوم حفاظت از آنها را بر عهده دارد.

علاقه مندان برای ثبت نام در این تور می توانند به خانه فرهنگ میثاق واقع در فلکه دوم صادقیه ، خيابان آيت الله كاشاني ، انتهای خیابان مهران ، خانه فرهنگ میثاق مراجعه و یا با شماره تلفن 44082461تماس حاصل نمایند.

همچنین نشانی اینترنتی: ferdos.farhangsara.ir جهت ارائه اطلاعات بیشتر در خدمت مخاطبان است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.