فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹         
  


ارومیه- خبرگزاری مهر: دبیر اجرایی بیست و یکمین کنگره گیاه پزشکی ایران از برگزاری بیست و یکمین کنگره گیاه پزشکی ایران به میزبانی دانشگاه ارومیه از اول تا چهارم شهریورماه سالجاری خبر داد.

شهرام آرمیده در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: بیست و یکمین کنگره گیاه پزشکی ایران به منظور تحقق اهداف سند چشم انداز و نقشه جامع علمی کشور در جهت توسعه علم و فناوری با همکاری انجمن های بیماری شناسی گیاهی، قارچ شناسی، حشره شناسی، کنه شناسی، علوم علفهای هرز ایران و جنگلبانی ایران روزهای اول تا چهارم شهریور ماه 1393 به میزبانی دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود.

وی ایجاد فضای تعامل و هم اندیشی علمی بین محققان و اندیشمندان علوم مرتبط با گیاه پزشکی، آشنایی شرکت کنندگان با مسائل منطقه ای، ملی و ایجاد تعامل و همکاری در انجام تحقیقات کاربردی در کنترل عوامل خسارت زا را از جمله اهداف برگزاری این کنگره علمی عنوان کرد.

دبیر اجرایی  بیست و یکمین کنگره گیاه پزشکی ایران ارائه آخرین دستاوردهای علمی محققان در عرصه های مختلف علوم مرتبط با گیاه پزشکی، جلب توجه سیاستمداران، قانون گذاران و اعضای دولت به اهمیت گیاه پزشکی و پیشرفت‌های ملی و جهانی آن در سال‌های اخیر و  برگزاری گارگاههای آموزشی، سمپوزیوم ها و میز گردهای علمی در حاشیه کنگره به منظور آشنایی با روش های علمی، کاربردی و پویا را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره اعلام کرد.

آرمیده  اظهار داشت:  دبیرخانه کنگره از کلیه صاحب نظران، استادان، پژوهشگران، کارشناسان، دانشجویان و دست اندرکاران حوزه گیاه پزشکی و علوم وابسته برای شرکت فعال در این کنگره و ارائه دستاوردهای علمی خود در زمینه های تخصصی فوق دعوت به همکاری و حضور در کنگره می کند.

وی ادامه داد: اين كنگره مكان مناسبي جهت گردهمايي محققين شاخه های مختلف گياهپزشكي و كارشناسان ودانشجويان مقاطع مختلف گياهپزشكي دركنار استادان دانشگاهها ومراكز آموزش عالي و محققان مؤسسات تحقيقاتي مختلف ازسراسركشور و بعضاً خارج از ايران است تا ضمن ديدار و گفتگو با يكديگر نتايج تحقيقات خود را مبادله و با ارايه مقالات علمي به بحث و تبادل نظر بپردازند.

وی یادآور شد: از برگزاري اولين كنگره گياه پزشكي ايران در سال 1347 چهل و پنج سال ميگذرد از اين حيث كنگره گياه پزشكي در زمره قديمي ترين كنگره هاي علمي كشور محسوب مي شود که این بار فرصت مقتنمی دست داده تا کشاورزی کشور و آذربایجانغربی از بركات این همایش علمي كه در عرصه علم و تحقيقات كم نظير است برخوردار شود.

براساس بررسی های انجام شده در رويشگاههاي طبيعي آذربایجان غربی  نزديك به 1200 گونه گياهي می روید که در طي اجراي طرح جمع آوري و شناسايي گياهان دارويي ، مناطق مختلف استان مورد پيمايش قرار گرفته و ماحصل اين مطالعه جمع آوري و شناسايي 466 گونه دارويي بوده  که41 جنس از 80 گونه مربوط به 26 تيره از آنها فرم رويشي درختي و درختچه اي داشته كه عناصر  پوشش جنگلي174 هزار هكتاري استان را تشكيل مي دهند.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.