فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

شهردار منطقه 9 از اجرای شیوه های نوین کاشت چمن در میدان آزادی خبر داد و گفت: برای نخستین بار در کشور فضای سبزاین میدان با رژیم غذایی - گیاهی بازپیرایی شد.

به گزارش "تهران سما" به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 9، نصراله آبادیان در این خصوص افزود: با تحریک چمن و گل های این میدان بااستفاده از تکنیک های نوین کاشت میدان آزادی به اوج  زیبایی رسیده و سرسبز تر از همیشه شده است.
وی اظهارداشت:عملیات توسعه فضای سبز میدان آزادی و ارتقاء زیبایی بصری آن در نظر هر بیننده ای ، به شکل گسترده ای در دستور کار معاونت امور شهری و فضای سبز منطقه قرار گرفت.

آبادیان ادامه داد: چمن متن میدان آزادی با نصب لایه مش مصلح شده ، چمن رینگ محاطی جزیره مرکزی با کاشت چمن رول و چمن تپه های مشرف به میدان به روش هایدروسیدینگ انجام شده و نگهداشت هر کدام از آنها تکنیک خاصی را می طلبد.

وی تصریح کرد: بکارگیری تکنیک های ویژه در نگهداری فضای سبز میدان آزادی و استفاده از نهاده های با کیفیت بالا در حفظ ظاهری آن الزامی بوده است.

شهردار منطقه 9 بیان داشت: از روشهای کاربردی و موثر در ماندگاری کیفی فضای سبز میدان آزادی می توان به استفاده از سموم و آفت کش های درجه یک و مطمئن ، استفاده از گونه های فصلی (نسل اول) با کیفیت مرغوب ، استفاده از روش های مکانیزه نگهداری ، استفاده از تکنیک های موثر هوادهی ، ترمیم و به زراعی و کنترل کیفی آب و خاک با آزمونهای آب و خاک و براساس نتایج آزمایشات استفاده از رژیم های غذایی گیاهی فرموله اشاره کرد.

شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: شبکه آبیاری مکانیزه در تمام سطوح وسیع جزیره مرکزی میدان آزادی گسترده شده و مجهز به کنترل هوشمند با مجموعه کنترلرهای الکترونیک بوده که در نوع خود و در سطح کشور کم نظیر است.

وی در پایان بیان داشت: از سوی اداره فضای سبز منطقه شناخت کارشناسی مستمر در میدان آزادی در راستای افزایش راندمان ، بهینه مصرف آب و کاهش اثرات مخرب ناشی از افراط و تفریط و اتلاف بی رویه آب صورت می گیرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.