فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

شیراز - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شیراز از استفاده از سیستم آبیاری قطره ای در فضای سبز این کلانشهر خبر داد.

شهزاد رونق زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه گفت: یکی از اقدامات اصلی پارکها و فضای سبز شیراز تامین آب است زیرا فضای سبز بدون آب معنا و مفهومی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در پارکها و فضای سبز آب باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرد، بیان کرد: در این راستا باید بهره بری و الگوبرداری از آب به گونه ای باشد که با حداقل تلفات به راندمان آبیاری بیشتری دست یابیم.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شیراز ادامه داد: در این رابطه استفاده از روشهای آبیاری مدرن و مکانیزه در امر آبیاری در فضای سبز و پارکهای شیراز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر تمام درختان ارتفاعات پیرامون شهر شیراز که حدود دو هزار و 500 هکتار است به روش قطره ای، آبیاری می شوند و قرار است که این روش در داخل شهر شیراز نیز عملیاتی شود.

رونق زاده ادامه داد: طرحهای مربوط به این روش در سال گذشته پیگیری شده و امسال نیز با شدت بیشتری دنبال می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر آبیاری درختان حاشیه معابر در سطح شهر و همچنین پارک چمران، برخی از بولوارها از جمله بولوار جام جم، خیابان کوهسار و... با این روش آبیاری می شوند.

پیگیری آبیاری هوشمند در شیراز

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شیراز در رابطه با آبیاری هوشمند نیز بیان کرد: این امر نیز در سال گذشته پیگیری و امسال نیز دنبال می شود.

وی گفت: در سال جاری پارک جنگلی درکی به عنوان نمونه با استفاده از روشهای نوین هوشمند آبیاری خواهند شد البته این امر در دیگر پارکها نیز پیگیری می شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.