فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

خمین – ایرنا - مسوول بهبود تولیدات باغی جهاد کشاورزی خمین از برداشت 23میلیون گل شاخه بریده از سطح 107هکتاراز گلزارهای این شهرستان در سه ماه نخست امسال خبر داد.



ˈاحمد عروجیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گلهای برداشت شده این شهرستان شامل گلایول و رز در رنگهای مختلف است که از فضای بسته یا گلخانه های این شهرستان برداشت شده است.

وی اظهار کرد: میانگین تولید گل شاخه بریده گلایول در هر متر مربع 23 شاخه و میانگین تولید گل رز در این شهرستان در هر متر گلخانه 88شاخه است.

مسوول بهبود تولیدات باغی جهاد کشاورزی خمین بیان کرد: 95درصد از گلهای تولیدی این شهرستان به بازار گل تهران ارسال شده است.

عروجی با بیان اینکه شهرستان خمین در تولید گلهای شاخه بریده رتبه اول استان مرکزی را دارد افزود: گلهای تولیدی این شهرستان با بازار پسندی خوبی مواجه است زیرا که ماندگاری آنها بیشتر است.

وی اظهارکرد: سال گذشته 73میلیون گل شاخه بریده در هشت نوع از 189هکتار از گلزارهای این شهرستان در فضای باز و بسته برداشت شد.

رییس بهبود تولیدات باغی جهاد کشاورزی خمین گفت: هر گلخانه در چهار هزار مترمربع استعداد زمینه اشتغال 20نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم را دارد.

شهرستان خمین از نظر تولید، تنوع و کیفیت گلهای شاخه بریده رتبه اول را در استان مرکزی دارد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.