فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

رئیس مرکز تحقیقات سلامت فرآورده های طبیعی و گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری هرباریوم گیاهان دارویی استان با بیش از 308 گونه گیاه بومی استان راه اندازی شد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ، طوبی احمد زاده گفت: این گیاهان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی جمع آوری و برای هرباریوم به مرکز تحقیقات سلامت فرآورده های طبیعی منتقل شد .

وی خاطرنشان کرد: این مرکز در حال گسترش هرباریوم توسط گیاه شناسان مجرب است تا علاوه بر افزایش تعداد گونه های شناسایی شده، کیفیت نگهداری را نیز بهبود بخشد .

وی با بیان این موضوع که هرباريوم به مکانی گفته مي شود که نمونه هاي گياهي خشک شده با قوانين خاص گردآوري و نگهداري مي شوند، افزود: گياهاني که در يک هرباريوم هستند توسط دستگاه های مخصوص خشک و سپس ضدعفوني می گردند و بر روي ورقه هاي مربوط به اين کار چسبانده مي شوند و اطلاعات مربوط به گياه نيز به صورت يک بر چسب بر روي ورقه مذکور قرار مي گيرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.