فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برنامه ریزی آبیاری را می توان راهکاری برای تشخیص نیاز آبی گیاهان به چه مقدار و چه زمانی و درنهایت تولید محصول کافی قلمداد نماییم.

کامران یوسفی راد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،افزود: کارشناسان برنامه ریزی آبیاری را در آسیب نرسیدن به گیاه از کم آبی و تولید حداکثر محصول مفید می دانند.

وی تصریح کرد: در برنامه ریزی آبیاری سعی بر کاهش هزینه های آبیاری با به حداقل رساندن تعداد دفعات آبیاری است.

یوسفی راد ادامه داد: برنامه ریزی آبیاری موجب تامین مقدار رطوبت خاک در حدّی مناسب برای گیاه شده و در نهایت شوری خاک در حوزه ریشه کنترل می شود.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: مصرف بی رویه آب برای تولید محصولات کشاورزی باعث هدر رفتن آب می شود.

وی اظهار داشت: تعیین مقدار آب مورد نیاز محصول و مشخص نمودن زمان آبیاری در کاهش مصرف آب موثر است.

یوسفی راد تاکید کرد: کارشناسان برنامه ریزی آبیاری را  در کاهش نیاز خاک به زهکشی و جلوگیری از غرقاب شدن زمین موثر عنوان نموده اند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.