فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

تولید صنعتی بیواتانول با پایان یافتن طرح پژوهشی تهیه این محصول از گیاه سورگوم شیرین در اصفهان کلید خورد.
سورگوم شیرین گیاهی مقاوم به خشکی و شوری و قابل کشت درکشور است که نیاز آبی آن کم و دوره رشدش کمتر از نیشکر و چغندرقند است.
عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و مجری این طرح با بیان اینکه برای راه اندازی خط تولید بیواتانول گیاه سورگوم شیرین از دستگاه دیفیوزر استفاده شد گفت : برای تولید صنعتی بیواتانول آب 60 درجه و خلال های این گیاه وارد دستگاه می شود .
دکتر المدرس افزود: این دستگاه قادر به تولید روزانه 500 لیتر اتانول است.
وی گفت : با استفاده از دانه و ساقه این گیاه اتانول تولید و برگ ها و ساقه آبگیری شده آن را می توان برای تولید گاز CNG، تولید همزمان حرارت و برق و تهیه کودآلی و کمپوست در بخش کشاورزی استفاده کرد.
المدرس مدت پژوهش برای دستیابی به این موفقیت را 2 سال اعلام کرد و افزود : پیش بینی می شود تولید این محصول به 6 هزار لیتر به ازای هر هکتار سطح کشت رساند .
عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت : برای راه اندازی خط تولید بیواتانول از گیاه سورگوم بیش از 50 متخصص به کار گرفته شدند.
وی با اشاره به اینکه این طرح آماده سرمایه گذاری برای تولید انبوه است افزود: کاهش آلودگی هوا، کاهش پنج درصدی واردات بنزین و کارآفرینی از جمله مزایای استفاده از این گیاه برای تولید اتانول است.
در بهار سورگوم شیرین کشت و در پائیز برداشت می شود .
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.