فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: تاکنون برای مقابله با بیابان زایی بیش از 200 هزار هکتار انواع درختان تاغ،گَز و کُنار کاشته شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در حاشیه ی بازدید استاندار کرمان از طرحهای بیابان زدایی با اشاره به اینکه اجرای طرحهای بیابان زدایی از دهه 40 در استان کرمان آغاز شده است ، گفت: کشور ما یکی از کشور های پیشرو در این زمینه است.

اسدی خاطرنشان کرد: از سال 90 سازمانهای فائو و یو ان دی پی( برنامه عمران سازمان ملل) نیز 2 طرح بیابان زدایی را با مشارکت دولت ایران در ریگان به وسعت 300 هزار هکتار و در شهداد به وسعت 148هزار هکتار ، در دست اقدام دارند که پیش بینی می شود طی 5 سال آن را به اتمام برسانند.

امروز فاز دوم طرح کمربند سبز کرمان نیز اجرایی شد.

شهردار کرمان در حاشیه ی این مراسم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت: این طرح به طول 6 کیلومتر و عرض 300 متر از شهرک صنعتی جاده جوپار تا میدان هفت باغ اجرا می شود.

سیف اللهی افزود: اینکار با همکاری شرکت جهاد نصر در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: نوع درختان در این طرح از انواع مقاوم در برابر کم آبی هستند که قرار است به صورت قطره ای آبیاری شوند.

حدود یک سوم از مساحت 18 میلیون هکتاری استان کرمان را بیابان ها دربرگرفته اند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.