فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

مدیر فضای سبز شهرداری ملارد تأکید کرد
استفاده از روش نوین آبیاری ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیر فضای سبز شهرداری ملارد بر استفاده از روش‌های نوین آبیاری به منظور توسعه فضاهای سبز در این شهرستان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ملارد، سیدبراهیم اجاق بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای این که بتوانیم در اجرای طرح‌های فضاهای سبز در این شهرستان موفق عمل کنیم باید تمهیدات لازم برای آبیاری این فضاها را در نطر بگیریم.

وی ادامه داد: در این راستا با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال اجرای آبیاری قطره‌ای طرح جنگل در ملارد اجرایی می‌شود.

مدیر فضای سبز شهرداری ملارد گفت: با اجرای این طرح می‌توانیم صرفه‌جویی چشمگیری را در مصرف آب انجام دهیم.

وی ادامه داد: در این راستا هچنین با اجرای این طرح از 100 میلیون ریال هزینه سالانه جلوگیری می‌شود.

این مسئول با بیان این که این طرح در پارک جنگلی دهک در شهر صفادشت شهرستان ملارد صورت می‌گیرد، افزود:  این طرح در 50 هکتار از زمین‌های پارک جنگلی دهک صورت می‌گیرد.

اجاق بر توسعه فضاهای سبز در این شهرستان تأکید کرد و افزود: با توجه به افزایش جمعیت و نیاز مردم به فضاهای سبز باید با اقدامات و تمهیدات لازم سرانه فضاهای سبز در این شهرستان توسعه یابد.

وی افزود: نباید اجازه دهیم توسعه فضاهای سبز در این شهرستان تحت‌تأثیر کم آبی منطقه قرار گیرد.

این مسئول افزود: لذا باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی و با روش‌های نوین آبیاری فضاهای سبز در این شهرستان را ارتقا دهیم.

اجاق خاطرنشان کرد: امکان استفاده از آب‌های سطحی با خرید آب از کانال کشاورزی و حق آب رودخانه کرج با همکاری سازمان آب می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

وی در ادامه سخنان خود به کمک یک میلیارد و 750 میلیون ریالی بلاعوض دولت اشاره کرد و گفت: مابقی اعتبار توسط شهرداری تامین می‌شود.

به گفته اجاق طرح آبیاری قطره‌ای در نیمه اول سال جاری در پارک جنگلی دهک در شهر صفادشت اجرا می‌شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.