فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  


همدان - خبرگزاري مهر: مدير مركز آموزش كوتاه مدت جهاد دانشگاهي واحد همدان گفت: استان همدان قطب تولید انواع گیاهان دارویی ايران است.

اكبر اشتري در گفتگو با مهر  عنوان كرد: آشنايي با گياهان دارويي و معطر، روش هاي كنترل متشكله گياهان دارويي، كارگاه مقدماتي آشنايي با دستگاه هاي HPLC و GC/Mass و كارگاه آشنايي با دستگاه هاي كنترل كيفي داروها از دوره هايي است كه اين مجموعه براي آحاد مردم برگزار مي كند.

وي ادامه داد: استان همدان داراي بيش از 1600 گونه گياهي است و از گذشته های دور از قطب های تولید انواع گیاهان دارویی در ايران بوده  است.

 وی گفت: اين گونه ها در كوه ها، دشت‌‌ها، دامنه‌‌ها و ارتفاعات و سراب‌‌ها پراكنده‌‌اند و تا كنون 315 گونه گياه دارويي در ديار هگمتانه شناسايي شده است.

اشتري عنوان كرد: تعدادي از اين گياهان دارويي از قديم الايام شناخته شده و مردم با مصارف و استفاده‌‌هاي درماني آنها كاملا آشنا بوده و هستند و شواهد تاريخي نيز گوياي اين امر است كه در گذشته‌‌هاي دور استان همدان يكي از مراكز صدور گياهان دارويي به ديگر نقاط ايران و حتي جهان بوده است.

مدير مركز آموزش كوتاه مدت جهاد دانشگاهي همدان به تقاضاهاي مكرر مردم براي برگزاري دوره هاي آموزشي گياهان دارويي اشاره كرد و گفت: دو دوره آموزشي براي فراگيران برنامه ريزي شده كه شامل 36 ساعت آموزش است.

وی گفت: علاقمندان مي توانند براي ثبت نام به خيابان بين النهرين روبروي دفتر بيمه ايران بن بست رز، مركز آموزش كوتاه مدت جهاددانشگاهي مراجعه كنند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.