فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

عرفاني - متخصصان يک شرکت دانش بنيان در دانشگاه صنعتي اصفهان پس از دستيابي به دانش فني توليد کودهاي آلي با قابليت تحريک رشد گياه، موفق شدند اين محصولات را به مرحله توليد تجاري برسانند. دکتر اميرحسين خوش گفتار منش عضو هيئت علمي دانشگاه اصفهان و مجري طرح با بيان اين مطلب در گفت وگو با خراسان افزود: تا پيش از اين، دانش فني توليد اين محصولات در انحصار آمريکا و اسپانيا بود که به تازگي نيز نمونه چيني آن وارد بازار شده است. کودهاي تنش زدا که تحت عنوان «ارگانوتريس هاي تنش زدا» شناخته مي شوند هم اکنون در بازار موجود هستند. اين ترکيبات آلي حاوي عناصر غذايي کم مصرف و پرمصرف مورد نياز گياه هستند. ارگانوتريس ها، از نظر اندازه کوچک هستند و به راحتي جذب گياه مي شوند. وي درباره ويژگي هاي «ارگانوتريس هاي تنش زدا» اظهار داشت: اين مواد، کودهاي ريزمغذي هستند که عناصر مورد نياز گياه را به قابل جذب ترين فرم در اختيار گياه قرار مي دهند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.