فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

خاکشیر یا خاکشی گیاهی دارویی است که بذرهای آن مصرف دارویی داشته و برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
محسن بیگدلی رئیس مرکز آموزش جامعه گیاه درمانی ایرانی در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، گفت: خاکشیر دارویی علفی، بوته‌ای و 1 ساله یا 2 ساله است که ارتفاع آن به حدود 1 متر می‌رسد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اظهار داشت: خاکشیر گل‌های زرد رنگ و ریز دارد و بخش مورد استفاده و دارویی آن میو‌ها یا بذرها است که این بذرها داخل خورجین‌های گیاه به رنگ نارنجی دیده می‌شوند.

وی در ادامه افزود: این گیاه از قدیم به عنوان اشتها آور و مقوی معده استفاده می شده است.

بیگدلی افزود: در طب عوام و سنتی از دانه‌های خاکشیر به عنوان  تب بر، رفع التهاب کلیه، دفع کرم های انگلی و همچنین از جوشانده آن برای درمان آب آوردن نسوج استفاده می‌شود.

وی گفت: خاکشیر را به مدت چند ساعت در آب سرد می خیسانند و به همراه آب لیمو مورد مصرف قرار می دهند.

رئیس مرکز آموزش جامعه گیاه درمانی ایران با بیان روش دیگر مصرف خاکشیر گفت: خاکشیر به مدت 10 دقیقه با آب جوش جوشانده می شود و پس از سرد شدن همراه با عسل مصرف می‌شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.