فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از تولید 3 میلیون شاخه، 170 هزار اصله و یک‌هزار و 500 گلدان گل و گیاه زینتی در سطح 10 هکتار فضای گلخانه‌ای و حدود 15 هکتار فضای باز خبر داد.

غلامرضا هادربادی اظهار داشت: میزان تولید گل و گیاه زینتی شامل سه میلیون شاخه، 170 هزار اصله و یک‌ هزار و 500 گلدان در استان خراسان جنوبی است که این میزان از 10 هکتار فضای گلخانه‌ای و حدود 15 هکتار فضای باز تولید می‌ شود.

وی افزود: درآمد سالانه تولید گل و گیاهان زینتی سطح استان حدود 11 میلیارد و 575 ریال است و در بخش تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی 60 نفر مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی گفت: گونه‌های با ارزش گل‌های زینتی و درختچه ‌ای تولیدی در استان خراسان‌ جنوبی شامل نرگس و گل محمدی و همچنین انواع سرو، کاج، اقاقیا، زبان گنجشک، رزماری، خرزهره، شمشاد، برگ نو و ترون از دیگر گونه ‌های گل‌های زینتی و درختچه‌ های  تولیدی در سطح استان است.

هادربادی ادامه داد: در سال گذشته در قالب طرح اصلاح، احیا و افزایش تولید گل و گیاهان زینتی اعتباری معادل 530 میلیون ریال در نظر گرفته شد که این میزان اعتبار در سال جاری به یک‌هزار و 30 میلیون ریال افزایش یافته است.

وی گفت: اعطای تسهیلات بانکی در مورد تأسیس و تجهیز گلخانه‌ های تولید گیاهان زینتی، انجام مشاوره فنی توسط کارشناسان سازمان و مدیریت ‌های شهرستان‌ها، تأمین تجهیزات مورد نیاز بهره‌ برداران، کودپاشی و تأمین کودهای جدید به ویژه کودهای زیستی، اجرای باغ الگویی، آنالیز خاک و آب مراکز و عرصه ‌های تولید گل و گیاهان زینتی از مهم ‌ترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در زمینه گل و گیاه زینتی در سال 91 است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.