فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

برداشت گیاهان دارویی از 250 هزار هکتار رویشگاه های هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان پیش بینی کرد امسال بیش از 100 تن گیاه آویشن و آنغوزه از رویشگاههای هرمزگان برداشت شود.


درویش خواه افزود: گونه های غالب و پر مصرف دارویی و خوراکی هرمزگان آویشن، آنغوزه، گیشدر، بادام کوهی، بنه، پونه، مور خوش، مور تلخ، کلپوره، گلدر و آلوئه ورا ست.


وی گفت : هرمزگان با دارا بودن دشت ها و ارتفاعات ، وجود دو ناحیه رویشی خلیج فارس و دریای عمان زمینه مناسبی برای رویش گیاهان دارویی ، صنعتی، خوراکی، آرایشی و بهداشتی در شهرستانهای بندرعباس، رودان،حاجی آباد، بشاگرد، میناب،بستک و بندرلنگه دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود : البته در دو سال گذشته بعلت ادامه خشکسالیها و جلوگیری از فشار بر رویشگاهها و حفظ ذخایر ژنتیک گیاهان دارویی، مجوز برداشت صادر نشد.

درویش خواه گفت : بخشی از گیاهان دارویی برداشت شده در هرمزگان بصورت خام و بخش دیگر بعلت نبود صنایع فرآوری به استانهای فارس، اصفهان و کرمان فرستاده و صادر می شود.

مدیر کل گمرک بندر شهید رجایی بندرعباس گفت: سالانه حدود 532 تن گیاه دارویی به ارزش بیش از 5 میلیون و 41 هزار دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر می شود.

ارونقی افزود: مقصد صادرات گیاهان دارویی کشورهای هند، امارت عربی متحده ، دانمارک، هلند، آلمان ، کره و مالزی است.

از گیاه آویشن و آنغوزه برای درمان سردرد، سرماخوردگی، گوش درد، سرخک، سرفه ،انگل، تمیز کننده دستگاه گوارش، کاهش دهنده فشار خون و درمان ذات الریه استفاده می شود.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.