فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

با راه اندازی تمامی 5 مخزن ذخیره آب در محدوده شهرداری منطقه 11 ، مشکل کمبود آب برای شبکه آبیاری بوستان ها و فضاهای سبز این منطقه مرتفع خواهد شد.

به گزارش "تهران سما" به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، آبیاری بوستان ها و فضاهای سبز این منطقه که همواره با مشکل کمبود منابع تامین آب رو به رو بوده هم اکنون در بسیاری از نقاط توسط منابع ذخیره آب مناطق همجوار انجام می شود که با تمهیداتی که از دو سال پیش اندیشیده شد، احداث 5 مخزن زیر زمینی تامین آب در برنامه کاری معاونت امور شهری و فضای سبز قرار گرفت که دو مخزن در بوستان اوستا و دانشجو به بهره برداری رسید و مخازن بوستان های امیریه و افق نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد ، آخرین مراحل احداث را می گذرانند و به زودی به شبکه ذخیره آب این منطقه خواهند پیوست.

همچنین احداث مخزن دیگری با گنجایش 2 هزار متر مکعب در حاشیه بزرگراه یادگار امام (ره) در دست اقدام است که با بهره برداری از تمامی 5 مخزن ذخیره آب ، مشکل آبیاری فضاهای سبز در هسته مرکزی شهر تهران رفع خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، مکان یابی مخازن ذخیره آب در نقاطی که ضعف آبیاری وجود داشته؛انجام شده است و با راه اندازی آن ها ذخیره آبی مناسبی برای پوشش دهی فضاهای سبز در سطح محدوده ایجاد خواهد شد.

شایان ذکر است معاونت امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 11 در نظر دارد به منظور تامین آب مورد نیاز مخازن ذخیره آب ، پس از تکمیل عملیات اجرایی مخازن ، نسبت به احداث چاه های عمیق اقدام نماید تا مشکل کمبود تامین منابع آبی این منطقه به طور کامل مرتفع شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.