فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  


غلامحسین سلطان محمدی – رییس اتحادیه تولید‌کنندگان گل و گیاه استان تهران – در گفت‌وگو با (ایسنا) گفت: زمانی که در ایران تنها گل به منظور فروش تولید می‌شود به موارد جانبی آن توجه نمی‌شود؛ به‌طوری که تولید‌کنندگان گل در ایران تنها به زیبایی و ظاهر گل توجه می‌کنند.

وی یکی‌دیگر از عوامل بی بوشدن گل‌ها را پرورش آنها در گلخانه عنوان و اظهار کرد: زمانی که گل در گلخانه پرورش داده می‌شود به علت شرایط جوی گلخانه میزان دوام و بوی گل کاهش می‌یابد.

سلطان محمدی ادامه داد: برخی از گل‌ها مانند مریم هنگامی که در شرایط گلخانه‌ای به آن انرژی، کود شیمیایی و ... به منظور رشد سریع داده می‌شود از عطر و بوی آن می‌کاهد.

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان گل و گیاه استان تهران با بیان این‌که گل‌هایی مانند نرگس شیراز که در فضای باز و در فضای مناسب خودش رشد می‌کند بوی خوبی دارد، گفت: هر گیاهی که در فصل مناسب خود و در هوای سرد رشد پیدا کند نه تنها بوی خوبی دارد بلکه از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردار است.

نصف شدن دوره پرورش گل عامل افت کیفیت و ماندگاری

سلطان محمدی عامل بی بوشدن گل‌ها را پرورش آنها در گلخانه و گل‌های زیاد عنوان و اظهار کرد: می‌توان در گلخانه نیز شرایطی را فراهم کرد که گرما کاهش پیدا کند و گل‌ها بوی بیشتری را داشته باشند اما چون گرمای زیاد و کودهای شیمیایی موجب رشد سریع‌تر گل می‌شوند تولید‌کنندگان چنین کاری را انجام نمی‌دهد.

به گفته‌ وی یک گل رز در شرایط طبیعی بیش از یک ماه زمان برای رشد نیاز دارد که تولید‌کنندگان گل در گلخانه تعداد این روزها را به 15 روز کاهش می‌دهند و همین امر موجب کاهش کیفیت گل می‌شود.

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان گل و گیاه استان تهران تصریح کرد: زمانی که در کاشت گل و گیاه از سوی تولید‌کننده دخالت صورت می‌گیرد، کیفیت گل کاهش می‌یابد اما اگر برای رشد گل زمان داده شود و شرایط طبیعی‌تری برای پرورش آن مهیا شود قطعا گل‌ها کیفیت بیشتری را دارند و این امر نیز می‌تواند در افزایش صادرات گل موثر باشد.

سلطان محمدی کاهش مواد آلی خاک را یکی‌دیگر از عوامل بی‌بو شدن گل‌ها دانست و گفت: می‌توان در جهت بهبود خاک و شرایط زیستی گل و گیاه اقداماتی نظیر استفاده از کود جذب و آبدهی به موقع استفاده کرد.

وی افزایش صادرات گل و گیاه را در گرو افزایش کیفیت تولید دانست و اظهار کرد: تولید‌کنندگان باید علاوه بر افزایش تولید به افزایش کیفیت نیز توجه کنند.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.