فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، گفت: بهره‌برداری علمی از گیاهان دارویی توسط اهالی محلی گامی در راستای حفظ مراتع و جلوگیری از چرای بی‌رویه دام است.
به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،"بهمن اسکندری"، اظهار کرد: 240 هزار هکتار مرتع در استان وجود دارد که با توجه به آب و هوا و اقلیم استان در عمده این مناطق، گونه‌های معروف گیاهان دارویی رشد می‌کنند و تاکنون بهره‌برداری از آن‌ها به صورت سنتی توسط بهره‌برداران محلی صورت گرفته و به بازار مصرف عرضه می‌شد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته سازمان جنگل‌ها استان زنجان به‌عنوان پایلوت برای بهره‌برداری گیاهان دارویی انتخاب شده که در این طرح با شناسایی دامداران و مرتعداران علاقه‌مند و ارایه آموزش‌های لازم به آن‌ها برای توسعه کشت گیاهان دارویی اقدام لازم انجام خواهد شد.

اسکندری تصریح کرد: فعالیت در این زمینه از ظرفیت بالایی برای اشتغال و ایجاد معیشت برای مردم منطقه برخوردار است و با انجام این امر می‌توان از وابستگی معیشت دامداران به مراتع و تخریب بیش از حد مجاز به دلیل چرای دام جلوگیری کرد.

این مسوول تاکید کرد: یکی از مشکلات جدی در این حوزه فرآوری آن و عرضه به بازار مصرف است که در صورت بسته‌بندی این محصولات در پکیج مناسب می‌توان بازار خوبی در این حوزه کسب کرد که برای موفقیت در این بخش آماده همکاری با داروسازی استان و یا جهاد کشاورزی هستیم.

اسکندری خاطرنشان کرد: برای موفقیت در بهره‌برداری از گیاهان دارویی در مراتع دو برنامه عمده را در دستور کار داریم که شامل شناسایی استعدادها در تولید گیاهان و دیگری آموزش بهره برداران به صورت علمی است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: برای دستیابی به این هدف کارشناسان سازمان جنگل‌ها برای آموزش علاقه‌مندان و بهره‌برداران در این حوزه اعلام آمادگی کرده‌اند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.