فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

تهران-ایرنا -دبیر علمی بیست و یکمین کنگره گیاه پزشکی ایران، مهلت ارسال مقالات تخصصی به دبیرخانه این کنگره را 15 اردیبهشت ماه اعلام کرد.



حشمت الله امینیان روز شنبه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: هرچند علاقه مندان تا نیمه اردیبهشت ماه برای ارسال مقاله به دبیرخانه همایش فرصت دارند اما ثبت نام متقاضیان در محدوده زمانی 15 اردیبهشت تا 31 خردادماه به عنوان ثبت نام با تأخیر و بدون پذیرش مقاله ادامه خواهد داشت.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه کنگره گیاه پزشکی ایران با حدود 45 سال سابقه برگزاری، یکی از قدیمی ترین کنگره های کشور محسوب می شود، افزود: این کنگره دو سالانه، امسال در روزهای یکم تا چهارم شهریورماه به میزبانی دانشگاه ارومیه برگزار می شود که این انتخاب از میان سه دانشگاه زنجان، رفسنجان و ارومیه صورت گرفته است.

وی درباره تغییرات برگزاری کنگره گیاه پزشکی امسال نسبت به دوره های قبل گفت: تمامی مراحل فراخوان، ثبت نام و ارسال مقاله که سالهای قبل به صورت کاغذی و ارسال پستی بود در این دوره به صورت الکترونیکی و اینترنتی اجرا شد که نقش مهمی در افزایش سرعت و دقت کارها و کاهش هزینه ها داشت.

امینیان خاطرنشان کرد: در دوره های قبل، سقف مشخصی برای ارسال مقاله به دبیرخانه کنگره وجود نداشت درحالیکه امسال، هر فرد می تواند حداکثر دو مقاله ارائه دهد و تنها درصورت ارائه مقاله در کنگره، تاییده به افراد داده خواهد شد.

وی به ثبت نام حدود 450 نفر برای شرکت در بیست و یکمین کنگره گیاه پزشکی ایران تاکنون اشاره و پیش بینی کرد حداقل دو هزار نفر در این رویداد علمی شرکت کنند.

دبیرعلمی بیست و یکمین کنگره گیاه پزشکی ایران درباره محورهای این کنگره اظهار داشت: 10 محور اصلی برای کنگره امسال درنظر گرفته شده که شامل «بیماری های گیاهی / بیماری های عفونی / بیماری های قارچی»، «بیماری های گیاهی / بیماری های عفونی / بیماری های ناشی از پروکاریوت ها»، «بیماری های گیاهی / بیماری های عفونی / بیماری های نماتدی»، «بیماری های گیاهی / بیماری های عفونی / بیماری های ویروسی»، «بیماری های گیاهی / بیماری های غیر عفونی»، « بیوتکنولوژی»، «حشره شناسی»، «علف های هرز»، «قارچ شناسی» و «کنه شناسی» است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی ippc.ut.ac.ir نسبت به ارسال مقاله و ثبت نام در بیست و یکمین کنگره گیاه پزشکی ایران اقدام کنند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.