فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

گیاه معطو و خوشبو که یک گیاه خودرو است و در کرمانشاه یافت می شود نام فارسی این گیاه چویل گوشه دار است که در نام محلی ان را چنور می نماند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه: 

مشخصات ریخت شناسی : گیاه پایا –بدون کرک – ایستاده – منفرد – دارای خطوط طولی یا شیار دار – دارای انشعابات چرخه دار – کم رنگ و متمایل به کبود – وسیع – پهن دراز – بسیار بریده با تقسیمات کامل –تقریباً غیر مشخص –ریز

این گیاه معمولا در دالاهو کوه پرآو و شاهویافت می شود. و معمولا برگ و ساقه و گل آن مصرف خوراکی دارد.

طریقه مصرف : از برگ و ساقه های آن به عنوان معطر کننده در ظرف محتوای روغن استفاده می کنند و از پودر شده میوه آن به عنوان معطر کننده غذا استفاده می کنند و گاهی کارکردی شبیه گل پر دارند .

چنور گیاهی است که تقریباً در اکثر خانه ها بردار آویخته شده است و در بیشتر خوراکی ها و مراسمهای خاص مانند عروسی ، عزا آن را برای خوشبو بودنش استفاده می کنند

از این گیاه معمولا برای خوشبو کردن روغن حیوانی استفاده می‌کنند .

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.