فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱         
  

توت فرنگیتوت فرنگی

خبرگزاری تسنیم: معاون فنی جهاد کشاورزی نکا با اشاره به عدم توجیه اقتصادی کشت برخی محصولات زراعی در مناطق شیب دار نکا، گفت: به منظور مقرون به صرفه بودن کشاورزی، گیاهان سیاه ریشه در ۱۳۰ هکتار زمین های شیب دار نکا کشت شد.

سید عیسی ایلالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم درنکا، اظهار کرد: جهاد کشاورزی نکا در  زمین های شیب دار مناطق کوهستانی، به دلیل کم بازده  بودن و عدم توجیه اقتصادی کشت محصولات زراعی، پروژه تغییر الگویی کشت در آن مناطق را تعریف کرده است.

وی افزود: در مناطق کوهستانی در دو دهستان لایی (زیارتکلا) و استخرپشت در حدود 5 تا 6 هزار هکتار زمین های آن منطقه شرایط لازم جهت تغییر الگوی کشت را دارا بوده،  اما به دلیل کمبوداعتبار و کمی آب مورد نیاز در منطقه این پروژه به  کندی در حال اجراست.

ایلالی تصریح کرد: از سال 86 تاکنون در حدود 130 هکتار  از  زمین های شیب دار این مناطق تبدیل به باغات سیاه ریشه شده و در سایت ارم  مطالعات تحقیقی و اجرایی انجام شده  است و در صورت تامین اعتبار و آب مورد نیاز می تواند با موفقیت اجرایی شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی نکا گفت: علاوه بر توسعه باغات در منطقه، طرح  کشت گیاهان دارویی نظیر گل گاو زبان، مریم گلی، عروس پشت پرده، نعنا فلفلی، توسعه کشت گیاهان علوفه ای در اولویت است.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.