فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱         
  

برداشت انواع گیاهان خوراکی در کوهپایه‌ها و مراتع سرسبز استان کردستان آغاز شد .
مدیرکل اداره کل منابع طبیعی استان کردستان در مصاحبه با خبرنگار ما گفت:در فصل بهار بیش از پنجاه نوع گیاه خوراکی، دارویی و صنعتی در کردستان برداشت می‌شود.
مهندس باباپیری گفت: پیش بینی می شود امسال پنجاه تن گیاه خوراکی و دارویی در استان کردستان برداشت شود که حدود سی درصد آن به تهران و سایر شهرهای بزرگ کشورارسال می شود.

وی افزود:مردم کردستان از گذشته مصرف گیاهان خوراکی وحشی در فصل بهار را یک ضرورت می دانند و گروهی از مردم دراین فصل گیاهان را جایگزین مواد پروتیینی می‌کنند.

باباپیری اضافه کرد:گروهی نیز مصرف گیاهان خوراکی را شفابخش می‌دانند و طبق سفارش پزشکان سنتی، برای درمان بیماری های خود از آنها استفاده می‌کنند و گاهی به عنوان منبع درآمد مناسبی برای روستاییان منطقه است.

صاحب مغازه داروهای گیاهی در سنندج برخی از این گیاهان خود رو را دارای خواص دارویی می داند و شیرین بیان، قازیاغی، هزبی کوهی، شوید کوهی را از این جمله برشمردو از گون بعنوان ماده اصلی برای استحصال کتیرا نام برد.
یاد آور می شود:استان کردستان دارای یک میلیون و چهارصد و چهارده هزار هکتار مرتع است و از عمده‌ترین مناطق رویش گیاهان وحشی خوراکی در کشور بشمار می‌رود و هر کیلو ازاین گیاهان خوراکی با توجه به تنوع آن از بیست تا پنجاه هزار ریال به فروش می‌رسد .
مهندس کاکه محمودی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان کردستان در ادامه از بهره برداران گیاهان خوراکی و دارویی خواست در زمان برداشت به طور عمیق کلنگ زنی نکنند تا خاک فرسایش نداشته باشد و رویش مجدد گیاهان امکان پذیر باشد .

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.