فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان مصرف روزانه دو تا سه فنجان دَم نوش سبزی شاهی را برای رفع مشکلات گوارشی و کیسه صفرا موثر می دانند.

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: قسمت هاي قابل استفاده شاهي شامل ريشه ها، برگ ها و تخم شاهي است.

وی تصریح کرد: قرار دادن برگ های شاهی کوبیده شده لکه های قهوه ای ریز و یا کک و مک را برطرف خواهد کرد.

نقشی ادامه داد: کوبیده شده تخم شاهی را نیزمی توان خیس نمود و یک بار در روز روی لکه ها قرار داد.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: شاهي مانند سبزيجاتی نظیر کلم، کلم بروکلي و کلم پيچ داراي گلوکوزيدها و روغن خردل (روغن تلخ) بوده و  اين مواد، محرکی مناسب برای فعاليت کليه ها می شوند.

وی اظهار داشت: شاهي حاوي مقدار قابل ملاحظه اي کلسيم، آرسنيک، منگنز، مس، روي و گوگرد است و به همين دليل برای ایجاد اشتها مصرف شاهی قابل توصیه است.

نقشی تاکید کرد: زیاده روی در مصرف سبزی شاهی برای روده بزرگ و مثانه ضرر دارد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.