فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  


گرگان- خبرگزاری مهر: مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز گرگان گفت: هفته اول اردیبهشت ماه سومین جشنواره گل و گیاه در در مصلای نماز جمعه گرگان برگزار می شود.

موسی الرضا صفری در گفتگو با خبرنگار مهر ادامه داد: با توجه به استقبال زیاد شهروندان علاقه مند از دومین نمایشگاه گل و گیاه، تصمیم گرفتیم سومین دوره نمایشگاه را با حضور شرکت ها و تولیدکنندگان گل و گیاه در سطح استان از تاریخ 4 اردیبهشت ماه به مدت شش روز برگزار کنیم.

وی درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه افزایش سطح نشاط در شهروندان و افزایش روحیه گل دوستی و گل پروری در بین خانواده ها، حمایت از تولیدکنندگان گل و گیاه و ایجاد حس رقابت بین آن ها برای ارتقای سطح کیفی تولید و افزایش سرانه مصرف گل است.

صفری گفت: این سازمان در حاشیه نمایشگاه اقدام به برگزاری کارگاه آموزش کاشت گل و گیاه، اهدای گل و گلدان رایگان به شهروندان، کارناوال گل و گیاه با حضور دوچرخه سواران در سطح شهر و برنامه های جانبی متنوع برای کودکان خواهیم کرد.

طرح کاشت نهال با استقبال نسبتا خوبی همراه بود

وی در خصوص طرح کاشت نهال رایگان با شعار هر شهروند، یک نهال افزود: با درخواست و تماس تلفنی خود شهروندان با سازمان پارک ها و فضای سبز گرگان از اواسط بهمن ماه سال گذشته تا اواخر اسفند ماه این طرح را اجرا کردیم.

صفری افزود: به منظور ایجاد آسایش روحی و روانی شهروندان، در این طرح با درخواست و علاقه خود مردم و تماس آن ها با این سازمان در جلوی درب منزل یا مغازه آن ها اقدام به کاشت نهال به صورت رایگان کردیم.

وی در خصوص استقبال شهروندان از این طرح گفت: با توجه به اجرای آن در سال اول با استقبال نسبتا خوبی روبه رو شدیم اما باید تبلیغات بیشتری انجام دهیم تا در سال های بعد استقبال از چنین طرح هایی بیشتر شود.

وی در خصوص هدف این طرح گفت: با توجه به ایام درختکاری و هفته منابع طبیعی و کاشت نهال و هم چنین برای جلب بیشتر مشارکت مردمی چنین تصمیمی گرفته ایم تا بعد از کاشت خود شهروندان با مشارکت مردمی در جهت حفظ این فضا ها گام بردارند.

صفری خاطر نشان کرد: این طرح با توجه به افزایش سرانه فضای سبز شهر گرگان در روزهایی که ساختمان های مسکونی و تجاری یکی پس از دیگری قد علم می کنند می تواند در چهره آینده شهر تاثیر گذار باشد.

افزایش سرانه فضای سبز تاثیر مستقیمی در زندگی مردم دارد

وی با اشاره به نقش تاثیر گذار فضای سبز در بالا بردن کیفیت محیط شهری و زندگی مردم افزود: با توجه به افزایش سرانه فضای سبز گرگان در چند سال اخیر هنوز هم فضا برای بالا بردن این سرانه وجود دارد.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز گرگان گفت: فضاهای سبز با زندگی روزمره مردم پیوند خورده و همه شهروندان از اهمیت آن آگاه هستند و پوشش های سبز شهری، امروزه خدمات بسیاری را برای مردم دارد و افزایش این سرانه می تواند تاثیر مستقیمی در زندگی مردم داشته باشد.

صفری خاطر نشان کرد: ما اعتقاد داریم بر خورد مردم با فضای سبز شهر خود باید به آن مرحله از تکامل رسیده باشد که خودشان نقش فعال در حفظ و نگهداری از فضای سبز داشته باشند وقتی شخصی خودش برای کاشت درخت اقدام می کند قطعا در نگهداری آن هم تلاش خواهد کرد.

صفری خاطر نشان کرد: فضای سبز در واقع بخشی از فضای باز شهری است که در عرصه های طبیعی یا مصنوعی آن تحت استقرار درختان، گل ها، چمن ها و سایر گیاهان است که برای بهبود و شرایط زیستی و رفاهی شهروندان حفظ و نگهداری یا بنا می شود.

وی گفت: مشارکت مردم در جهت حفاظت از فضاهای سبز شهری، اماکن تفریحی عمومی و عرصه های طبیعی علاوه بر کاهش هزینه ها، به سرسبزی و زیبا بودن محیط شهری کمک زیادی خواهد کرد.

صفری افزود: فضای سبز به عنوان ریه های تنفسی شهرها دارای اهمیت هستند و از جمله مهم ترین اثرات فضای سبز در شهرها می توان به کار کرد های زیست محیطی آن ها، افزایش کیفیت زیستی شهرها اشاره کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این که استان های شمالی به صورت طبیعی از نعمت جنگل و سرسبزی برخوردار هستند این نیاز که باید برای در فضاهای شهری هم فضای سبز داشته باشیم کمی کمرنگ تر شده بود و در گذشته توجه به این مساله آن چنان که باید و شاید نبوده است.

وی خاطر نشان کرد: چند سالی است که این مساله نمود بیشتری پیدا کرده و به عنوان یک ضرورت مطرح است و موج ایجاد شده برای گسترش این فضاها در سطح شهر اگر با همین روند ادامه داشته باشد در آینده سرانه خوبی در فضای سبز شهری خواهیم داشت.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.