فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: حاصلخیزی خاک توصیف کننده توانایی و قابلیت خاک برای تامین شرایط رشد پایا، بهینه و مطلوب گیاه است.

ایوب ایرانی فام در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: تخصیص قسمتی از زمین زراعی فقط برای مدت 8-6 هفته به کشت گونه های گیاهی برای تهیه کود سبز امکانپذیر نیست.

وی تشریح کرد: کود سبز از کشت گیاهان علوفه ای با رشد سریع به ویژه از خانواده بقولات و زیر خاک بردن محصول سبز به دست می آید.

ایرانی فام ادامه داد: افزایش مواد آلی خاک را می توان از مهم ترین فواید کود سبز قلمداد نمود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: محدودیت هایی از قبیل تعداد کارگر مورد نیاز، آب و تهیه گیاه کودی برای تهیه کود سبز را نباید فراموش شود.

وی اظهار داشت: زارعان  نداشتن تاثیر آنی و سریع همچون کودهای شیمیایی را محدودیتی در استفاده از کود سبز عنوان می کنند.

 ایرانی فام تاکید کرد: کارشناسان کود سبز را در ازدیاد فعالیت های زیستی، نگهداری و قابل جذب نگه داشتن عناصر غذایی خاک موثر می دانند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.