فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

همدان-ایرنا-کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:خواص چای سبز به علت اکسیداسیون نشدن برگ های آن برای حفظ سلامت بدن بیشتر از چای سیاه است.



ˈزهرا خسرویˈروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:پیشگیری،تسکین علائم و تسریع بهبودی سرماخوردگی و آنفولانزا،پیشگیری از بوی بد دهان،پیشگیری و کاهش اثرات دیابت نوع دوم،کاهش علائم مواد حساسیت زا وکاهش علائم عارضه پارکینسون از جمله فواید مصرف چای سبز است.

وی ادامه داد:کاهش گسترش عفونت ویروس HIV در بدن،حفظ کننده تعادل مایعات بدن،رفع خستگی و استرس،پیشگیری و التیام درد بیماری آرتروز،پیشگیری از عارضه پوکی استخوان،افزایش متابولیسم و کمک به کاهش وزن،افزایش کارایی سیستم ایمنی نیز از دیگر فواید مصرف چای سبز است.

وی عنوان کرد:تصفیه خون و کنترل فشار خون و کلسترول،جلوگیری از لخته شدن خون و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها نیز از خواص مصرف چای سبز به شمار می رود.

وی اضافه کرد: چای پس از آب پرمصرف ترین نوشیدنی در دنیا است و البته خواص ذکر شده در چای سیاه نیز وجود دارد اما به مراتب کمتر از چای سبز است.

وی بیان کرد:چای سبز به دلیل عدم فرایندهای تخمیر خواص بیشتری دارد و غلظت کاتچین به عنوان یک عامل آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی قوی در چای سبز ،حدود 30% وزن خشک آن می باشد که این رقم در چای سیاه کمتر است.

وی تصریح کرد:هر دو نوع چای سیاه و سبز برای سلامتی انسان مفید می باشند، اما چای سبز به سبب آنکه عمل اکسیداسیون روی برگ های آن صورت نگرفته، خاصیتی بیشتر از چای سیاه دارد.

وی عنوان کرد:هر دونوع چای تا پیش از دو دقیقه دم کشیدن اثر محرک دارد ، اما پس از این مدت به تدریج از خاصیت محرک بودن آن کاسته شده و به خاصیت آرامبخشی آن افزوده می شود و پس از گذشت پنج دقیقه از دم کشیدن ،چای کاملا به یک آرامبخش تبدیل می شود.

وی اضافه کرد:برای تهیه چای سبز برای حفظ بیشتر خواص آن لازم است درجه حرارت آب زیاد نباشد و درجه حرارتی حدود 85تا80 درجه سانتیگراد برای دم کردن این چای توصیه می شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.