فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاری فارس: سخنگوی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اکنون و در ایام بهار به صورت بی‌رویه گیاهان کوهی این استان ریشه‌کن می‌شود، گفت: ریشه‌کنی گیاه بیلهر در کهگیلویه و بویراحمد غم‌انگیز است.

 سعید نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: سرزمین چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد و طبیعت زیبای آن با همه مواهب باید برای نسل‌های بعدی نیز باقی بماند.

این مسئول با بیان اینکه ما حق نداریم با استفاده نابجا و بی‌رویه از منابع طبیعی برخی از گونه‌ها را از بین برده و نسل آنها را منقرض کنیم، گفت: متاسفانه در گذشته برخی از گونه‌های گیاهی این استان به دلایل مختلف منقرض شدند و اکنون دیگر هیچگاه رایحه خوش کرفس کوهی کهگیلویه و بویراحمد را استشمام نخواهیم کرد.

سخنگوی منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده غیراصولی از منابع طبیعی را موجب تخریب آن دانست و گفت: اکنون بیش از هر گیاه دیگری بیلهر در معرض خطر قرار دارد که ما به عنوان خدمتگزاران مردم در اداره‌کل منابع طبیعی نسبت به این موضوع هشدار می‌دهیم.

نظری گفت: بیلهر گیاهی است که در چرخه طبیعی باید وجود داشته باشد چراکه تا اندازه زیادی از فرسایش خاک در مناطق کوهستانی جلوگیری می‌کند.

کارشناس و مشاور اداره‌کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: ریشه‌کنی بیلهر یک گام دیگر در راستای ریشه‌کنی و تخریب منابع طبیعی بوده که همگان وظیفه داریم برای خدمت به نسل آینده این تراژدی را متذکر شویم.

وی به خرید و فروش این گیاه نادر در بازارهای این استان اشاره کرد و گفت: مردم باید بدانند که گیاه بیلهر مصرف خوراکی نداشته و دارای مضرات زیادی برای بدن است.

نظری افزود: بیلهر دارای مواد قلیایی همچون آمونیاک به اندازه زیاد بوده که استفاده خوراکی از آن موجب برخی بیماری‌های صعب‌العلاج نیز خواهد شد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.