فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

تراز: رییس کنفدراسیون صادرات کشور با بیان اینکه امروزه حدود ۲۵ درصد جمعیت کشور در تولید محصولات کشاورزی و صنایع جانبی آن فعالیت می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه ایران در تولید ۲۲ محصول کشاورزی در رده‌های اول تا هفتم جهان قرار دارد، رتبهٔ صادراتی ما در جهان بسیار پایین است .

به گزارش تراز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سيد رضا نوراني با اشاره به مشکلات موجود در زمینهٔ تولید اظهار داشت: امروزه یکی از مهم‌ترین مشکلات ما، کمبود مرکبات به ویژه پرتقال در سیاه بهار (نبود تولید و کمبود میوه در فصل بهار را سیاه بهار گویند.) بوده که کوتاهی عمر مفید پرتقال‌هایی که تا فروردین ماه در انبار و سردخانه‌های شمال کشور نگه داری می‌شوند، عامل این امر است.
 
نورانی اظهار داشت: این مشکل با تغییر گونه‌های (واریتی‌ها) مرکبات و معرفی گونه‌های جدید به بخش تولید قابل حل است .  
   
وی افزود: با معرفی گونه‌های جدید می‌توان با آغاز تولید در فصل بهار، در تابستان پرتقال‌های تابستانی عرضه کرد و در این امر مهم به خودکفایی دست یافت .    
 
نورانی با اشاره به ضرورت وجود ۱۳ اقلیم برای تولید محصولات کشاورزی در دنیا اظهار کرد: ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم فوق در کشور ما وجود دارد .   
 
وی تصریح کرد: با وجود چنین پتانسیل‌های بالایی چرا ما باید محصولاتی مانند گندم، جو، غلات، برنج و... را وارد کنیم؟   
 
رتبهٔ پایین ایران در صادرات محصولات کشاورزی   
 
رییس کنفدراسیون صادرات کشور با بیان اینکه امروزه حدود ۲۵ درصد جمعیت کشور در تولید محصولات کشاورزی و صنایع جانبی آن فعالیت می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه ایران در تولید ۲۲ محصول کشاورزی در رده‌های اول تا هفتم جهان قرار دارد، رتبهٔ صادراتی ما در جهان بسیار پایین است .    
 
نورانی با اشاره به اینکه باید در زمینهٔ صادرات محصولات کشاورزی جزو صادرکنندگان تک رقمی دنیا باشیم، اضافه کرد: در حال حاضر رتبهٔ ایران در صادرات محصولات کشاورزی بین رده‌های چهل تا پنجاهم جهان است .    
 
 
وی ادامه داد: برای ارتقای رتبهٔ صادرات کشور باید کلیهٔ قوانین، برنامه‌ها، مصوبات و آیین نامه‌ها در کنار تولید و صادرات باشد.   
 
نورانی با بیان اینکه واردات محصولاتی مانند گندم، برنج و... به معنای ظلم به تولید کننده است، تصریح کرد: انجام واردات با ارز ارزان قیمت ایستادگی در برابر تولید کنندگان داخلی است.  
 
   
وی با اشاره به موفقیت جهانی کشور چین در زمینهٔ صادرات محصولات مختلف ادامه داد: امروزه این کشور با تمرکز روی بحث تولید و صادرات موفق‌ترین تولید کننده و صادرکنندهٔ جهان در زمینهٔ محصولات مختلف است.   
 
نورانی گفت: برای رسیدن به این هدف اقداماتی چون استفاده از فناوری‌های روز، استفادهٔ بهینه از نهال‌های اصلاح شدهٔ موجود در دنیا، استفاده از دانش کشاورزی مدرن و استفاده از بذور جدیدی که در برابر آفات مقاوم بوده و سبب افزایش تولید در واحد سطح می‌شوند، می‌تواند موثر باشد.  
 
نورانی افزود: علاوه بر این می‌توان با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای نیروهای دانشگاهی بیکار و انتقال دانش روز کشاورزی به آنان، آن‌ها را برای آموزش کشاورزان و تولیدکنندگان روستایی به روستا‌ها فرستاد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.