فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

مديرکل شهرسازي و طرح هاي شهري شهرداري تهران با بيان اين که در طرح تفصيلي جديد تهران توجه ويژه اي به فضاهاي سبز شده است از تدوين سياست هاي تشويقي براي حفظ و گسترش فضاي سبز در اجراي اين طرح خبر داد .


به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران مجيد پاکساز درباره رويکردهاي طرح تفصيلي در زمينه فضاي سبز گفت: در طرح تفصيلي جديد براي اولين بار بحث فضاي سبز خصوصي پيش بيني شده است که به معناي آن است که فضاي سبز فقط به معني پارک نيست و همچنين ساخت آن نيز فقط وظيفه شهرداري نيست.


وي افزود: بخشي از فضاي سبز بوستان است، اما بخشي از فضاي سبز بايد توسط خود مردم ساخته شود و به عنوان واحدهايي در اراضي با کاربري مختلف، از تجاري و مسکوني گرفته تا اداري و خدماتي قرار گيرد.


مدير کل شهرسازي و طرح هاي شهري شهرداري تهران خاطر نشان کرد : در طرح تفصيلي جديد، ضوابطي پيش بيني شده است که ساختمان هايي با غلبه فضاي سبز و باز ساخته شوند که نسبت فضاي سبز آنها به فضاي ساختمان 2 يا 3 برابر باشد و اين فضا توسط خود مالکان حفاظت و استفاده شود .


به گفته وي اين کار موجب افزايش ارزش افزوده پلاک مي شود و مالکان ديگر اقدام به خشک کردن فضاي سبز براي افزايش ارزش ملک خود نخواهند کرد.


پاکساز درباره سياست هاي تشويقي در اين زمينه اظهار کرد: علاوه بر سياست هاي تشويقي براي بافت هاي مسکوني، چنانچه فضاي سبزي که در گذشته ايجاد شده و امروز در پهنه کار و فعاليت قرار گرفته است به عنوان نمونه اگر براي ساخت رستوران مناسب باشد اين اجازه رادارد تا تبديل به باغ- رستوران با مجوز قانوني شود که اين فضا توجيه اقتصادي دارد.


وي تصريح کرد: اين دسته از ضوابط و مقررات در راستاي همان سياست هاي تشويقي براي توسعه فضاي سبز توسط بخش خصوصي پيش بيني شده است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.