فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

در سالهای اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه استفاده از گیاهان دارویی شده و کشت وتولید این گیاهان منجر به توسعه صنعت دارو سازی شده است.
 کارشناس ارشد تحقیقات گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل با اشاره به وجودآمدن و تاریخچه گیاهان دارویی در دنیا افزود: ازروزی که بشر با درد و بیماری مواجهه شد به دنبال درمان آن بوده، لذا سابقهدرمان با گیاهان دارویی به قدمت تاریخ‌ زیست‌بشر روی کره خاکی است.

نیکخواه بهرامی با اشاره به اینکه طبیعت و گیاهان بزرگترین منبع تامین غذا و داروی بشربوده و هست، گفت: استفاده از گیاهان دارویی بر پیشگیری و درمانبیماری‌ها با تاریخ زندگی انسان هم زمان است.

وی با اشاره به قدمت بعضی از کشورها در این زمینه خاطرنشان کرد: بعضی ازکشورها در این زمینه پیش قدم بوده‌اند، بطوری که دست نوشته‌ها الواح و کتببدست آمده بیانگر این موضوع است که کشورهایی مانند یونان، چین، ایران، مصروهند در طب و استفاده از گیاهان دارویی درگذشته سرآمد دیگر کشورهابوده‌اند.

این پژوهشگر با اشاره به اینکه هر روز بر دانش طب سنتی و بهره‌برداری واستفاده از گیاهان داوریی اضافه می‌شد، گفت: به دلیل ارزان، سهل‌الوصول وسریع‌الاثربودن داروهای شیمیایی خیلی سریع مورد توجه و اقبال قرار می‌گرفتکه گاهی مصرف بالای این داروها هر روزه بر تنوع و تعدد آن اضافه می‌شد، تااینکه اثرات جانبی و سوء داروهای شیمیائی مشخص شد و ادامه مصرف این داروهابخصوص مصرف بی‌رویه آنها مورد سئوال قرار گرفت و گذشت زمان و تحقیقات بیشتراین موضوع را تایید کرده است

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.