فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در راستای شناسایی خوشه های استان ،شناسايي خوشه گل و گياه را به انجام می رساند .

در حال حاضر 15 خوشه کسب و کار در استان شناسایی و در نقشه جامع کشوری ثبت شده است.

با توجه به سابقه تولیدی استان مطمئنا خوشه های زیادی در استان وجود دارد که امیدواریم با انجام پروژه مذکور شناسایی و ثبت گردد.

خوشه گل و گیاه استان یکی از خوشه هایی است که به شکل خودجوش مسیر توسعه را در پیش گرفته است هرچند گامهای زیادی تا صنعتی شدن این خوشه می بایست برداشته شود اما فرصتهای خوب اشتغالزایی در این صنعت و بازارهای در حال شکلگیری در منطقه آینده خوبی را برای این صنعت در پیش دارد.

توسعه این صنعت نه تنها به لحاظ ایجاد فرصتهای اشتغالزا بلکه با توجه به بحران منابع آب در استان و مخصوصا در مشهد کمک شایانی به مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی ميكند.

گفتني است این خوشه قریب به 200 واحد فعال دارد که اشتغال فصلی و غیر فصلی آن بالغ بر 4000 نفر بوده و مطمئنا با توسعه این صنعت شاید ایجاد فرصتهای شغلی جدید در سایر بخشهای این صنعت از قبیل مواد اولیه مصرفی و بازرگانی خواهد شد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.