فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از تولید سالانه 3 میلیون شاخه گل نرگس در شهرستان دره شهر خبرداد.
عبدالرضا بازداربا اعلام این خبر گفت: 150 هکتار از اراضی شهرستان دره‌شهر به کشت گل نرگس اختصاص یافته است که بر  اساس پیش‌بینی کارشناسان مرتبط با موضوع، از سطح این میزان اراضی زیر کشت در مجموع 3 میلیون شاخه گل نرگس در دره‌شهر برداشت می‌شود.
بازدار ارزش اقتصادی این میزان گل نرگس تولید شده در شهرستان در حال توسعه دره‌شهر 3 میلیارد ریال عنوان کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: شهرستان دره‌شهر یکی از مناطق مستعد کشت گل نرگس است که کشاورزان به این مهم می‌پردازند.
وی ادامه داد: شهرستان دره‌شهر دارای 40 هزار هکتار زمین کشاورزی دیم و آبی است که بیشترین محصولات زراعی کشت شده در این منطقه غلات است.
بازدار افزود: افزون بر غلات محصولات دیگری از جمله حبوبات و گل نرگس در شهرستان دره‌شهر تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
 بگفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام  این استان در مجموع دارای 350 هزار هکتار زمین است که عمده محصولات تولید شده در استان شامل غلات، حبوبات، سبزی، صیفی، برنج، کلزا و ... است.
وی افوزد: بخش عمده‌ای از محصولات تولید شده زراعی در داخل استان مصرف و مازاد آن به استان‌های همجوار حمل می‌شود.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.