فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

کارشناس مسئول تغذیه باغات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: صادرات گیاهان باغی با استفاده از کودهای بیولوژیک و تولید محصولاتی با کیفیّتی مناسب به عنوان محصولات ارگانیک امکانپذیر می شود.

سعیده احمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریزافزود: کشاورزان باید بدانند که هیچ گونه مواد سمّی و یا میکروبی در چرخه غذایی در صورت استفاده از کودهای بیولوژیک وارد نخواهد شد.

وی تصریح کرد: باکتری های تشکیل دهنده کودهای بیولوژیک می توانند در شرایط مختلف آب و هوایی و خاک مناطق مختلف کشور حداکثر فعالیت را داشته باشند.

احمدی ادامه داد: هدف از مصرف کودهای بیولوژیک تقویت حاصلخیزی خاک و تامین نیازهای غذایی گیاه است.

کارشناس مسئول تغذیه باغات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: پس از یک بار استفاده از کودهای بیولوژیک، باکتری های تشکیل دهنده موجود در آن در خاک تکثیر شده و نیازی به استفاده پیاپی از آنها نیست.

وی اظهار داشت: با مصرف کودهای بیولوژیک، مصرف کودهای شیمیایی کاهش می یابد.

احمدی تاکید کرد: کودهای بیولوژیک با تولید هورمون های طبیعی به نوعی محرّک رشد گیاهان بوده و باعث گسترش ریشه و جذب بیشتر و بهتر آب و مواد غذایی و درنهایت افزایش عملکرد می شوند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.