فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

مدیر اداره منابع طبیعی سراوان گفت: این شهرستان با تولید 70 گونه گیاه دارویی، یکی از شهرستان‌های شاخص کشور در این زمینه است.
 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، نصرتی در این باره افزود: حدود 1300 گونه گیاهی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 70 گونه آن دارویی است.

وی بیان کرد: حدود 80 درصد مردم این شهرستان برای مداوای بیماری‌های خود از گیاهان دارویی استفاده می‌کنند.

نصرتی اظهار کرد: بیشترین مورد استفاده گیاهان دارویی بین روستائیان و عشایر منطقه است.

مدیر اداره منابع طبیعی سراوان در ادامه گفت: مصرف گیاهان دارویی باید با نظر پزشک متخصص انجام شود.

وی تصریح کرد: کاشت انواع گیاهان دارویی در این شهرستان در حال افزایش است.

نصرتی تصریح کرد: حراست از منابع طبیعی بخصوص گیاهان، وظیفه‌ای همگانی است و دامداران منطقه در هنگام چرای دام مواظب تخریب نشدن این گونه‌های نادر گیاهی باشند.

مدیر اداره منابع طبیعی سراوان در پایان ابراز امیدواری کرد، با توجه به بارش‌های اخیر منطقه امسال شاهد افزایش گونه‌های گیاهی در سطح شهرستان باشیم.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.