فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  


همیشه بهار، گیاهی دارویی از خانواده آفتابگردان می‌باشد که گل و ساقه آن مصرف دارویی دارد.
مجتبی خادم الحسینی کار‌شناس گیاهان دارویی گفت: همیشه بهار گیاهی دارویی با نام علمی Calendula Officinalis از خانواده آفتابگردان، علفی و یکساله می‌باشد. 

وی افزود: ساقه‌های این گیاه در ایران به ۲۰ الی ۳۰ سانتی‌متر می‌رسد و بومی مناطق مدیترانه‌ای و گرمسیری می‌باشد. 

خادم الحسینی به اندام دارویی این گیاه اشاره کرد و گفت: ساقه و گل همیشه بهار مصرف دارویی دارد و از بذر برای ازدیاد گیاه استفاده می‌شود. 

کار‌شناس گیاهان دارویی در ادامه به فیزیولوژی جالب این گیاه اشاره کرد و تصریح کرد: گل‌های این گیاه در ساعت ۹ الی ۱۱ صبح همگی با هم شکوفا و در ساعت ۱۶ الی ۱۷ بسته می‌شوند. 

وی با بیان اینکه ماده موثر مهم این گیاه کالاندولین است، افزود: خاصیت آنتی باکتریال دارد و سیستم ایمنی سطحی بدن را نسبت به باکتری‌ها و میکروب‌های محیطی مقاوم می‌کند به عبارتی پوست را مقاوم نگه می‌دارد. 

خادم الحسینی با اشاره به این نکته که از همیشه بهار در ایتالیا به عنوان ضد التهاب و تب‌بر استفاده می‌شود، افزود: در ایران برای رفع التهابات پوستی و نیز التهابات دهانی مثل تبخال مصرف می‌شود. 

وی تصریح کرد: همیشه بهار برای درمان گل مژه نیز استفاده می‌شود به این روش که گل و ساقه را همراه هر دم کرده و با پنبه آغشته به آن اطراف چشم مالیده می‌شود.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.