فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی کرمان خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: ۵۸ کلینیک گیاه پزشکی در کرمان راه اندازی شده که از این تعداد ۴۷ کلینیک فعالیت دارند.

ناصر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درکرمان، اظهارکرد: وظیفه اصلی حفظ نباتات کمک به کنترل آفات، بیماری‎ها وعلف‎های هرز و به طور کلی عوامل خسارت‌زا و استقرارتوسعه شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی در سطح استان کرمان است.

وی با اشاره به شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی، بیان‌کرد: کارشناسان حفظ ونباتات در سطح شهرستان‌ها، مزارع و باغات را به شکل ویژه پایش می‎کنند و اگرعامل بیماری، آفت یا علف هرزی باشد، اطلاع‌رسانی می‌کنند.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: تدوین طرح مبارزه تلفیقی با آفات و بیماری‌ها در سطح استان از برنامه‌های این مدیریت است.

کاهش 30 درصدی مصرف سموم کشاورزی در کرمان

وی افزود: در سال گذشته 56هزار هکتار از مزارع و باغات کرمان تحت پوشش کلینیک گیاه‌پزشکی به شکل رایگان مشاوره شدند که این امر  کاهش30 درصدی مصرف سموم را به دنبال داشته است.

طاهری گفت: در سال زراعی امسال نیز 60هزار هکتار از باغات کرمان ازجمله محصولات پسته، گندم، جو، خرما و گردو با هدف توسعه وترویج روش‌های مبارزه غیرشیمیایی علیه آفات در سطح استان به شکل رایگان مشاوره می‌شوند.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان خاطرنشان‌کرد: از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی مجوز دریافت کلینیک گیاه‌پزشکی و تسهیلات ارزان قیمت از کارگروه توسعه کشاورزی برای احداث وخرید تجهیزات کلینیک‌های گیاه ‎پزشکی اختصاص می‌یابد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.