فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاری فارس: معاون عمران و محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص 25 درصد از مساحت نواحی صنعتی این استان به فضای سبز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهران خاکساری بعد از ظهر امروز به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی در جمع خبرنگاران با تاکید بر توصیه ائمه (ع) بر توسعه فضای سبز، حفاظت و حراست از منابع طبیعی اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت این هفته، کاشت 500 نهال درخت در ناحیه صنعتی شهید جاویدی سپیدان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید 25 درصد از فضای موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به عرصه فضای سبز اختصاص یابد، گفت: از ابتدای سال 90 تا کنون بیش از 6 هزار مترمربع از سطح این ناحیه صرف ایجاد فضای سبز شده و این در حالی بوده که این ناحیه از ابتدای تأسیس و قبل از تحویل به شرکت شهرک‌های صنعتی، فاقد فضای سبز بوده است.

خاکساری با اشاره به انجام بیش از یک‌هزار و 110 مترمکعب حجم عملیات خاکی افزود: تا پایان سال 90 تعداد نهال‌کاری در این ناحیه به 500 نهال و چمن‌کاری به 300 مترمربع می‌رسد.

معاون عمران و محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به لزوم مصرف بهینه آب برای توسعه فضای سبز بر تسریع در روند عملیات آبیاری قطره‌ای و استفاده از پساب تصفیه شده تأکید کرد و ادامه داد: در یک سال گذشته روند تجهیز آبیاری قطره‌ای فضای سبز در ناحیه صنعتی شهید جاویدی سپیدان از رشد صد درصدی برخوردار بوده است.

وی گفت: در یک سال گذشته 1.5 کیلومتر آبیاری قطره‌ای در این ناحیه اجرا شده است.

در ادامه این گفت‌وگو معاون منابع طبیعی شهرستان سپیدان نیز با بیان ویژگی‌ها و استعدادهای منابع طبیعی این شهرستان و بهره‌مندی این منطقه از مراتع، دشت‌ها و جنگل‌ها که جزو منابع طبیعی تجدید شونده هستند، بر حفظ، اصلاح و احیا و بهره‌برداری صحیح از منابع طبیعی این منطقه غنی و دارای بارش‌های سالانه مطلوب تأکید کرد و حمایت مسؤلان استانی را از این مکان توریستی و پرجاذبه خواستار شد.

محمد هوشمندی همچنین از شهروندان و مهمانان این شهرستان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی از سوی افراد معارض و ناآگاه، مراتب را به باشگاه ویژه منابع طبیعی این شهرستان با شماره 09696 گزارش کنند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.