فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

انواع چاشنی‌ها، چای‌ها و طعم‌دهنده‌های طبیعی در آزمایشگاه گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک تولید می‌شود.
به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،غلامرضا نادری، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک و رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی این دانشگاه، اظهار کرد: آزمایشگاه تخصصی گیاهان دارویی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی اراک از سال 78 کار خود را آغاز کرده است و گروه‌های علمی و واحدهای بسیاری در این دانشگاه از این آزمایشگاه در زمینه گوناگون استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات بسیاری در این آزمایشگاه به انجام می‌رسد، افزود: از جمله اقداماتی که با کمک دانشجویان صورت می‌گیرد تولید انواع چای‌ها، چاشنی‌ها، خورش‌ها، و طعم‌دهنده‌هاست که کاملا طبیعی و با استفاده از گیاهان دارویی مختص استان مرکزی است، تولید می‌شود.

نادری تصریح کرد: انواع چای‌هایی که در این آزمایشگاه تولید می‌شود به جهت دارویی بودن و همچنین طبیعی بودن اهمیت بسیاری دارد. یک نمونه چای تولید شده در این آزمایشگاه که از ترکیب 11 گیاه به دست آمده به هضم غذا کمک شایانی می‌کند. برای معده‌هایی که با مصرف غذا سنگین می‌شود، یا معده‌هایی که آنزیم ترشح می‌کنند‌ یا افرادی که صفرای فعال دارند، کارایی بسیار دارد و با مصرف آن بلافاصله مشکل حل می‌شود.

وی با بیان اینکه درکنار این چای‌ها، انواع پماد و دارو از طریق طب سنتی تهیه شده است که به کنترل فشار خون و درمان میگرن کمک می‌کند، اضافه کرد: تولیدات آزمایشگاه گیاهان دارویی دانشگاه به تولید انبوه نرسیده است که البته امکان تولید انبوه آنها وجود دارد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.